نسخه چاپی

ظریف: موشك ابزار دفاعی ماست

وزیر امور خارجه كشورمان در مصاحبه با شبكه خبری دولتی انگلیس با بیان اینكه تهران به دنبال خصومت با هیچ كشوری نیست تاكید كرد موشك ابزار دفاعی ایران است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری دولتی انگلیس با بیان اینکه تهران به دنبال خصومت با هیچ کشوری نیست تاکید کرد موشک ابزار دفاعی ایران است.

محمدجواد ظریف در مصاحبه با شبکه بی بی سی با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران در 30 سال گذشته هیچگاه دوستانه نبوده گفت این سیاست همیشه خصمانه بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزمایش‌های موشکی ایران گفت: موشک ابزار دفاعی ماست. ما به دنبال تحریک هیچ کشوری نیستیم.

ظریف همچنین خطاب به آمریکا و اسرائیل که در چند وقت اخیر لفاظی‌های خود علیه ایران را تشدید کرده‌اند گفت: ما هیچگاه دشمنی را شروع نکرده‌ایم و برنامه‌ای برای شروع آن نداریم.

وی با اینحال تاکید کرد: ما کشوری بااقتدار در حوزه دفاعی و همچنین آماده برای دفاع از خود هستیم.

ظریف در ادامه با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی گفت: مردم ما حقایق را فراموش نمی‌کنند که بمباران شدند. همه به کشور متخاصم (عراق) کمک کردند و هیچ کشوری به ما کمک دفاعی نکرد.

وی درباره اظهارات اخیر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی درباره روی میز بودن گزینه‌های دیگر گفت: پیش از هر چیز باید گفت که درباره قانون جنگل صحبت نمی‌کنیم. بحث بر سر قوانین بین‌المللی است و بر اساس همین قوانین بین‌الملل آن گزینه‌ها نقض قوانین بین‌المللی است و من به آنها توصیه می‌کنم که نه تنها قوانین بین‌المللی را محترم بشمارند بلکه محتاط باشند تا درگیر مشکلی جدی نشوند.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره تغییر دولت کنونی آمریکا نیز گفت: به نظرم دولت قبلی آمریکا به این دلیل مجبور به امضاء توافق هسته‌ای با ایران شد زیرا چاره دیگری نداشت. آن دولت شدیدترین تحریم‌های فلج کننده را علیه ایران اعمال کرد. آن تحریمها از لحاظ سیاسی نتیجه کاملا معکوس داشت. آنها فشار اقتصادی علیه مردم ایران وارد کردند اما مردم مقاومت کرده و دوباره برخاستند. ما به همه توصیه می‌کنیم که توافق هسته‌ای یک توافق منطقی است. این توافق تمام آن چیزی نیست که آنها و ما می‌خواستیم اما یک حد وسط منطقی به شمار می‌رود و معتقدم اگر دولت قبلی گزینه دیگری داشت آن را اجرا می‌کرد.

ظریف ادامه داد: بنابراین اینگونه نیست که از یک روابط دوستانه وارد روابطی خصمانه با آمریکا شده باشیم. سیاست آمریکا علیه ایران هیچگاه طی 30 سال گذشته دوستانه نبوده بلکه همیشه خصمانه بوده است و مردم ما نشان دادند که مردم ایران واکنش مثبتی به خصومت نشان نخواهند داد.

۱۳۹۵/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...