نسخه چاپی

حذف ۷ پالایشگاه از لیست سهام عدالت!

بر اساس مصوبه هفته پیش هیئت وزیران ۲۰ درصد از سهام شركت‌های ۷ پالایشگاه بزرگ از لیست سهام عدالت حذف شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در حالی که بر اساس قانون سال 94، پایان مهلت قانونی آزادسازی سهام عدالت بود و مشمولین می بایست شرایط خرید و فروش سهام 60 شرکت سرمایه پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت برخوردار می شدند، هیات وزیران در هفته گذشته در جلسه 27 بهمن‌ماه به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده 34 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تصویب کرد تا 20 درصد سهام 7 شرکت پالایشگاهی را از سبد سهامک عدالت خارج کند.

بر اساس این گزارش شرکتهایی که 20 درصد سهام آنها از سبد سهام عدالت کسر شده است عبارتند از شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس که بر اساس این مصوبه نام آنها از فهرست‌ شرکت‌های واگذار شده به طرح توزیع سهام عدالت خارج شده است تا در اجرای قانون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به عنوان سهم 20 درصد دولت از ارزش فعالیت‌های پالایش نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارائه شود.

همچنین در این مصوبه آمده است که 10 درصد از سهام شرکت پالایش نفت تهران بابت سهام ترجیحی، کشف قیمت و تدریجی در بورس منظور و درصد درج شده در ردیف 14 جدول بند 1 مصوبه شماره 128 ستاد مرکزی سهام عدالت به این میزان اصلاح شود.

بعلاوه این که در دوره اختصاص سهام این شرکت‌ها به طرح توسعه سهام عدالت، سود مورد تقسیم مربوط به طرح توزیع سهام عدالت اعم از وصول شده و وصول نشده، به طرح توزیع سهام عدالت تعلق داشته و بابت اقساط مشمولین این طرح محاسبه می‌شود.

همچنین 36 درصد سهام پالایش نفت امام خمینی و 9 درصد سهام شرکت پالایش آبادان بابت سهام جایگزین بند 1 این تصویب‌نامه به طرحت توزیع سهام عدالت اختصاص می‌یابد.

۱۳۹۵/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...