نسخه چاپی

تكرار اتهام‌زنی پاریس علیه مسكو

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌اساس كشورش علیه روسیه در خصوص مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه، هرگونه مداخله در این انتخابات را غیرقابل قبول تلقی و آن را محكوم كرد.

به گزارش نما، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در گفت‌وگو با هفته‌نامه فرانسوی «ژورنال دودیمانش» در ادامه اتهامات بی‌اساس پاریس علیه مسکو، هرگونه حمله سایبری روسیه در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه را دخالت غیرقابل‌قبول در امور این کشور قلمداد کرد.

«ژان مارک آیرو» در مصاحبه با ژرونال دو دیمانش اعلام کرد: «حمله‌ سایبری که روسیه مظنون به انجام آن در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه است، نوعی مداخله غیر‌قابل قبول است.»

بر اساس این گزارش، از چند هفته پیش تاکنون، جنبشی در فرانسه با طرح ادعای حملات سایبری مکرر با هدف اختلاف در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه این گونه مداخلات را محکوم کرده است.

طرفداران «امانوئل ماکرون» وزیر سابق اقتصاد و نامزد انتخابات 2017، مدعی آنند که روسیه مسئول و بانی این حملات سایبری است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه اظهارات خود گفت: «اگر کمی دقت کنید خواهید دید که روسیه پیروزی «فرانسوآ فیون» یا «مارین لوپن» در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه را ترجیح می‌دهد حال آنکه «امانوئل ماکرون» که رویکرد اروپایی دارد، هدف حمله سایبری قرار می‌گیرد. این نوع مداخله در زندگی دموکراتیک فرانسوی غیرقابل‌قبول است و من آن را محکوم می‌کنم.»

وی افزود: «روسیه نخستین کشوریست که عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها را اصلی اساسی در زندگی بین‌المللی تلقی کرده است و من نیز با این موضوع موافق هستم اما فرانسه و فرانسویان نخواهند پذیرفت که چیزی به آنها دیکته شود.»

اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در حالیست که وی روز چهارشنبه گذشته نیز طی هشداری در مجمع ملی فرانسه اعلام کرد که پاریس هرگونه مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه از جانب روسیه اعم از حمله سایبری یا انتشار اطلاعات غلط را نخواهد پذیرفت و اعلام کرد که این انتخابات به دموکراسی، حاکمیت و استقلال ملی فرانسه مربوط می‌شود.

اروپا طی سال 2017 شاهد برگزاری انتخابات‌های مهم به ویژه در فرانسه و آلمان خواهد بود و بسیاری از کارشناسان و مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی و سیاسی مسکو را به تلاش برای تأثیرگذاری بر نتایج این انتخابات‌ها از طریق حملات سایبری یا انتشار اطلاعات غلط متهم می‌کنند حال آنکه روسیه این اتهامات را رد کرده و منکر هرگونه دخالت در امور سایر کشورهاست.

انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) و 7 ماه می 2017 (17 اردیبهشت 96) برای تعیین سکان‌دار بعدی کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

این در حالیست که شورای دفاعی فرانسه قرار است طی روزهای آینده جلسه فوق‌العاده‌ای را به ریاست «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور این کشور با هدف تقویت تدابیر حفاظتی علیه این نوع تهدیدها برگزار کند.
منبع: فارس
0

۱۳۹۵/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...