نسخه چاپی

جوزانی: فیلم «كوروش» را با كمك‌های مردمی می‌سازم

كارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» گفت، برای ساخت فیلم «كوروش كبیر»، چشم انتظار كمك های مردمی است.

به گزارش نما، مسعود جعفری جوزانی درباره آخرین فعالیت های انجام شده برای ساخت فیلم «کوروش کبیر» افزود: مقدمات آن در حال انجام است و این کار را با پول های مردمی و هزینه های خود ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: برای تهیه این فیلم جایی را نداریم و مردم پشتیبانی می کنند که تا کنون برای ساخت آن 500 میلیون تومان هزینه کرده ایم و آرت بوک و تمام اجزای ابزار آن دوران به صورت سه بعدی تهیه شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «جاده های سرد» همچنین گفت: اکنون مشغول برخی کارهای دیگر این پروژه سینمایی همچون خرید زمینی هستیم تا شهرکی را برای این فیلم بسازیم.

وی افزود: عادت من این است که با پول های مردم حرکت کرده ام و اگر این کار با همین کمک های مردمی ادامه پیدا کند، فکر می کنم خوب باشد.

جعفری جوزانی درباره زمان ساخت نهایی فیلم «کوروش کبیر» گفت: نمی دانم چه زمانی این فیلم ساخته شود اما ساخت آن به کمک های مردمی بستگی دارد و تا اینجا نیز با کمک های صد هزار و 200 هزار تومانی مردم پیش رفته ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «شیرسنگی» در پاسخ به این سووال که اگر بودجه آن تاکنون تامین شده بود، اکنون در چه مرحله ای بودیداظهار داشت: طبیعی است که 10 دفعه ساخته شده بود.

وی با اشاره به تهیه آرت بوک پروژه سینمایی «کوروش کبیر» گفت: آرت بوک کتابی است که تعداد محدودی از عوامل فیلم می‌توانند آن را ببینند و در این کتاب همه چیز با جزیات مشخص است و حتی قبل از اینکه بازیگران انتخاب شوند‌، گریم و لباس آنها به طور کامل قابل بررسی و دیدن است.

کارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» افزود: این کتاب به شکل سه بعدی ساخته می‌شود و آنقدر اهمیت دارد که هر کسی آن را ببیند، گویی فیلم را دیده است. چون حتی تمام ریتم فیلم با زمان‌بندی دقیق در آن لحاظ شده است.

اوایل اسفند سال گذشته کتاب فیلمنامه «کوروش کبیر» نوشته مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون در مجموعه شهر کتاب الف رونمایی شد.

وی در آیین رونمایی این کتاب گفت: هویت از دو بال ملی و مذهبی تشکیل شده، یک بال اساسی برای پرواز، دانایی ما نسبت به هویت ملی است، به ویژه جوانان که باید بدانند گذشته باشکوهی داشته اند، درواقع شخصیتی همانند کوروش در شرایط فعلی می تواند احساس خوبی همچون حس نهراسیدن از تندبادها در جوانان ایجاد کند.

وی ادامه داد: به نظرم دانایی نسبت به تاریخ و گذشته ما را مقتدر می کند و همچنین شخصیت های مقتدری را هم پرورش می دهد؛ شخصیت هایی که نا امید نمی شوند.

جعفری جوزانی بزرگترین آرزویش را ساختن فیلم کوروش دانست و گفت: کوروش شخصیتی بوده که در زمان تاسیس حکومتش، ملت های مختلف با افتخار زیر پرچم وی می آمدند و می خواسته اند بخشی از امپراطوری او باشند. از سوی دیگر، کوروش جنگ جو نیست، بلکه اندیشمند است و به انسان و کرامت انسانی احترام می گذارد بنابراین، دانستن درباره او در شرایط کنونی از ضروریات است.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...