نسخه چاپی

آخرین وضعیت پرونده كهریزك از زبان اژه ای

عکس خبري -   آخرين وضعيت پرونده کهريزک از زبان اژه اي

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده های كهریزك، اختلاس از بیمه، مهدی هاشمی و آزادی زندانیان امنیتی را تشریح كرد.

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده های کهریزک، اختلاس از بیمه، مهدی هاشمی و آزادی زندانیان امنیتی را تشریح کرد.

حجت اسلام محسنی اژه ای در بخش پایانی 35 امین نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ممنوعیت استفاده از اسامی ائمه برا ی موسسات مالی و اعتباری گفت: دراین خصوص قانونی وضع نشده و توصیه می شود با نظر بانک مرکزی عمل کنند. به دلیل اینکه این موضوع قانون نشده است جرم محسوب نشده و نیاز به کار قضایی ندارد.

خبرنگاری پرسید: آیا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری شاهد آزادی برخی زندانیان امنیتی خواهیم بود که سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ گفت: به مناسبت انتخابات زندانی آزاد نمی شود، عفوهای داده شده به برخی از زندانیان به مناسبت اعیاد می باشد و ما درآینده با اعیادی مانند، عید قربان، عید غدیر و 22 بهمن روبرو هستیم. احتمال دارد به مناسبت این اعیاد زندانی آزاد شود اما به مناسبت انتخابات زندانیان امنیتی مشمول عفو نخواهند شد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده کهریزک نیز گفت: متهمان این پرونده لایحه دفاعیه خود را به بازپرس پرونده داده اند و به زودی با صدرو کیفر خواست پرونده به دادگاه می رود. درباره علنی یا غیر علنی شدن دادگاه قاضی رسیدگی کننده به پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.

خبرنگاری درباره رسیدگی ویژه به ماجرای امتناع دولت از مصوبه ارزی مترو پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: این ماجرا به صورت ویژه رسیدگی نمی شود.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده فردی که قصد سوء قصد به نخست وزیر هند را داشت، گفت: همزمان با برگزاری اجلاس غیرمتعهد ها درتهران یک پرونده امنیتی به دستگاه قضایی وارد شد که به دلایل امنیتی نمی توانم در رابطه با آن اطلاع رسانی کنم اما نمی دانم این پرونده مربوط به همان مورد اشاره شده از سول خبرنگاران است یا نه.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره عفو برخی مجرمان بعد از توبه نیز گفت: اگر این افراد قبل از صدور حکم توبه کنند، کار برایشان راحت تر خواهد بود اما در برخی از موارد نیز شاهد هستیم پس از قطعیت حکم مجازات به دلیل توبه واقعی محکوم علیه حکم او با تخفیف روبرو شده است.

وی همچنین در رابطه با پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری نیز گفت: حکم این پرونده هنوز صادر نشده و در جریان بررسی ها اختلاف نظر کارشناسی به وجود آمده بود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره سرنوشت مدیر سایت مثقال نیز گفت: این پرونده درحال رسیدگی است و متهم آن هنوز محاکمه نشده است.

وی در پاسخ به پرسش برخی از خبرنگاران درباره برخورد قوه قضاییه با گران فروشی اظهار داشت: دراین که قدرت خرید مردم پایین آمده و گرانی وجود دارد شکی نیست اما وظیفه اصلی برای برخورد با گران فروشی بر عهده سازمان تعزیرات می باشد هرجا نیز نیاز به کمک دستگاه قضایی باشد ما آمادکی لازم را داریم اگر مشخص شود فردی به صورت عمدی در بازار اخلال ایجاد می کند با او برخورد سختی می کنیم.

خبرنگاری پرسید اگر مهدی هاشمی به ایران برگردد واکنش دستگاه قضایی چه خواهدبود؟ محسنی اژه ای نیز درپاسخ گفت: اگر وی به ا یران بیاید پرونده رسیدگی شده وداستان تهران وارد عمل خواهد شد.

رسیدگی به شکایت پورمحمدی از رحیمی/ پرونده مرتضوی به دادگاه می‌رود

سخنگوی قوه قضائیه از آخرین جزئیات پرونده سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی و حیدری فر و سرقت مجسمه‌های تهران خبر داد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در سی و پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد اتهام معاون اول رئیس جمهور به پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و شکایت ایشان گفت: اولا همه باید قانون را رعایت کنند و از اتهام زنی اجتناب کنند. در این موضوع هم شنیده ام آقای پورمحمدی می خواهند طرح شکایت کنند که اگر برسد رسیدگی می کنیم.

خبرنگاری از اژه ای پرسید به تازگی وزیر اطلاعات و فرمانده کل سپاه اعلام کرده اند که برخی دستگاهها در اخلال بازار سکه و ارز مقصر بوده اند که سخنگوی قوه قضائیه پاسخ داد به طور قطع تردید نکنید. هر موردی از سیستم اطلاعاتی برسد برخورد می کنیم و چند پرونده در حال رسیدگی است.

دادستان کل کشور در مورد انتخاب معاون اقتصادی برای مجموعه دادستانی گفت: این معاونت در چارت تشکیلاتی دادستانی وجود دارد و در برخی دوره ها هم معاون اقتصادی داشته ایم که به خاطر مسائل مهم اقتصادی نیاز شد که آقای دکتر نوری که فردی شایسته ، با تجربه و دارای زندگی پاک است به عنوان معاون اقتصادی دادستان منصوب شود که البته الزامی به قاضی بودن شخص نیست.

محسنی اژه ای در خصوص خبر آزادی حیدری فر گفت: از بیان جزئیات معذورم ولی وی آزاد شده است و بر اساس قانون در هر پرونده ای تحقیقات قانونی متهم با حکم قاضی می تواند با قرار آزاد شود و الزام نیست تا روز محاکمه در زندان باشد.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر ثبت ازدواج دختران زیر 10 سال گفت: گاهی ازدواج ها الزاما زناشویی نیست شاید عقد باشد ولی زناشویی انجام نشود. مثلا برای محرم شدن یک مرد به یک زن عقدی میان دختر خوانده می شود یا موارد دیگر.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد فشار رسانه های خارجی و ازادی یوسف ندرخانی گفت: قطعا این آزادی با فشار رسانه های غربی نبوده است. در برخی موارد فرد محکوم می شود ولی در تجدید نظر آزاد. گاهی هم به نظرات پزشکی و مصداق های دیگر مرتبط است.

دادستان کل کشور در مورد پرونده سعید مرتضوی در دستگاه قضا گفت: در این پرونده صورت مسئله عوض شد و اعلام کردند که مرتضوی را از این پست برداشته اند و با تغییر یک نهاد به نهاد دیگر صورت مسئله را پاک کردند. در خصوص پرونده کیفری ایشان هم باید بگویم دفاعیه ایشان تقدیم شده و به زودی پرونده به دادگاه می رود.

خبرنگاری از محسنی اژه ای سئوال کرد چرا پرونده دندانپزشک عراقی که به زنان و دختران ایرانی تجاوز کرده بود بعد از 10 سال در مرحله نهایت حبس است که سخنگوی قوه قضائیه پاسخ داد: خود اشاعه فحشا حرام و خلاف قانون است و گاهی به خود شاکی لطمه می زند و رسانه ها نباید این گونه پرونده ها را مطرح کنند .

در این پرونده ها اثبات برخی از اتهامات سخت است مانند زنا که مراحل سختی دارد. مثلا می گویید فیلم تجاوز را داشته ایم ولی نمی شود با صرف یک فیلم یا صدا جرمی را اثبات کرد پس به این جور اخبار ناخن نزنید.

خبرنگاری از دادستان کل کشور در مورد تاخیر در پرونده سرقت مجسمه های تهران سئوال کرد که اژه ای پاسخ داد: این پرونده چندین بار در بازپرسی مطرح شده و خود من آن را پیگیری کردم. پلیس گفته تلاش می کنیم ولی هنوز متهمان آن شناسایی و از سوی پلیس به ما معرفی نشده اند.

۱۳۹۱/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...