نسخه چاپی

گفتمان صدق پدافند جنگ نرم

حسین انواری

یکی از ترفندهای دشمن و نظام سلطه ، ایجاد و گسترش «جنگ نرم» جهت استحاله جمهوری اسلامی و تغییر باطن و سیرت نظام اسلامی با حفظ صورت و ظاهر آنست . در واقع جنگ نرم همان اهداف جنگ سخت را دنبال می کند ولی بصورتی فراگیرتر و عمیق تر .

جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت ، آشکار و قابل فهم عمومی و ملموس نیست، جنگ نرم تلاش می کند انگیزه های مقابله را از بین ببرد و زمینه ساز اختلافات داخلی گردد . در این مسیر همه ابزار مدرن محیط مجازی را در خدمت اهداف جنگ نرم خود قرار می دهد و تلاش دارد بر باورهای فرهنگی و اعتقادی و انقلابی مردم بویژه جوانان اثرگذاری کند و باورهای غیرواقعی را ترویج و دین حداقلی و دین سکولار که با هر رفتار شخصی و اجتماعی قابل انطباق است در اندیشه و باور ملت ایجاد نمایند . این رویکرد سطله جویانه ، منش و خوی استکبار است که به همه مردم دنیا تحمیل می کند .

رئیس جمهور باید متعهدانه ، از چنان قوت و شجاعتی برخوردار باشد که مرعوب نظام سلطه نشود و ترس از ابرقدرتها را از بین ببرد و ناتوانی و پوشالی بودن آنها را افشاء کند و قدرت اسلام را برای اداره زندگی اثبات نماید.

در دنیای آفت زده امروز ظلم و قساوت ، تبعیض و بی عدالتی ، و مرگ فضیلت ها ، عزای بزرگ انسانهاست ، و خون انسانها بدست قدرتمندان و جریانات تفکیری بی محابا بر زمین جاری می گردد و ملت هایی به خاطر غارت زده بودن بوسیله قدرتها از گرسنگی جان می دهند و سیاست ها و انگیزه های قدرت طلبانه مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و در یک کلام جاهلیت دوران قبل از ظهور اسلام را تداعی می کند ، نظام جمهوری اسلامی تلاش دارد تا ارزشهای اسلامی و انقلابی را در سطح جهانی احیاء کند و در این زمینه الگوسازی نماید و استقلال و آزادی جمهوری اسلامی در پایبندی به ایمان اسلامی و حرکت در مسیر اسلام و تن ندادن به تحمیلات دشمنان و دعوت امت اسلامی به اتحاد و وحدت را تقویت می نماید و با پروژه های ملی گرایانه ، قوم گرایانه در جهت تجزیهی جهان اسلام مقابله کند .

رئیس جمهوری ایران اسلامی وظایف خطیری بعهده دارد ، که توفیقاتش را باید در اعتماد به نصرت الهی ، بی اعتمادی به دشمن و اعتماد بمردم ، اعتقاد به خودباوری ، تکیه به تکلیف و مجاهدت در راه انجام تکلیف محوله و هم افزایی دستگاههای مسئول با خود و مردم و سبک مدیریت جهادی جستجو نماید .

جریان خطرناک تکفیری با پیشینه تاریخی خود با پول دولت های منظقه و نقشه استکبار و با طراحی سرویس های جاسوسی کشورهای استعماری مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تجدید حیات کرده و قوت گرفته است و جریان داعش و طالبان و... یکی از فروعات شجره خبیثهی «تکفیر» است .

جریان تکفیری با لعاب ظاهری اسلام و با شعار دروغین پیروی از سنت پیامبر(ص) در خدمت جریان های استعماری و استکباری علیه دنیای اسلام فعالیت می کند . که تقابل هوشمندانه رئیس جمهوری و دولت را طلب می کند.

گفتمان رئیس جمهور باید منطبق بر گفتمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و قابل فهم برای همه و از روی صدق باشد .

- حفظ هویت اسلامی نظام و زنده نگاهداشتن واقع غدیر که قاعده حکومت و اقتدار و و قدرت مداری در جامعه اسلامی است .

- دعوت به وحدت ملی

- دعوت به وحدت مسلمین جهان و ترویج این اندیشه

- تهاجم به غرب زدگی

- هوشیاری در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان

- گسترش و صدور مفاهیم ارزشی انقلاب

- دفاع از حقوق محرومین و مستضعفین

- مقاومت در برابر ارعاب و تهدید

- عدم تر ناشی از تسلط ابرقدرتها در منطقه

- اثبات قدرت اسلام برای اداره زندگی مردم

- درک و فهم برنامه های تخریبی و تجزیه جهان اسلام توسط نظام سلطه بین المللی

- باور قلبی و عملی به حل مشکلات اقتصادی با اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی

- پرهیز از حاشیه سازی

- پایبندی به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی

- عدم گرایش به مسائل مالی و اشرافی گری

- احیای تفکر «خدا مداری» به جای «انسان مداری» و برقراری حاکمیت اندیشه دینی

رئیس جمهور موظف است در نظام تصمیم گیری دچار محاسبات خطا و ایجاد اختلال در نظام محاسباتی مردم نگردد تا بتواند رسالت خود را تحقق بخشد.

۱۳۹۵/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...