نسخه چاپی

بازیگران نمایش ترن در گفتگو با نما :

نمایش ترن روایت دلتنگی های خانواده های شهدای گمنام دفاع مقدس

عکس خبري -نمايش ترن روايت دلتنگي هاي خانواده هاي شهداي گمنام دفاع مقدس

مهراوه شریفی نیا بازیگر نمایش ترن گفت:زمانی كه نمایشنامه ترن را می خواندم واقعا خجالت می كشیدم از خانواده های شهدای گمنام،به نظر من این كار ارزش یكبار دیدن را دارد

به گزارش نما ، مهراوه شریفی نیا در گفتگو با خبرنگار نما درباره نمایش ترن گفت: ما در این نمایش درگیر خانواده های شهدای گمنامی هستیم،که بی صبرانه منتظر عزیزانشان می باشند، که در این نمایش انتظار خانواده ها روایت می شود .
من نگاه به این معقوله را بسیار دوست دارم ،زیرا ما هرقدر هم درباره ماجرای این شهدا صحبت کنیم باز هم کم گفته ایم .
شریفی نیا افزود: من در نمایش ترن نقش زنی را که همسر یک جانباز و خواهر شهیدی که مفقودالاثر است را بازی می کنم که هنوز اطمینان حاصل نشده است که همسرش شهید شده است یا خیر .
وی در خصوص علت پذیرش بازی در این نقش گفت: شاید ما کمتر درک می کنیم که چه بر خانواده های این افرادگذشته است من خودم زمانی که نمایشنامه ترن را می خواندم واقعا خجالت می کشیدم از خانواده های این شهیدان،به نظر من این کار ارزش یکبار دیدن را دارد که برای آن 2 ساعت وقت بگذاریم.
امیدوارم که هیچگاه این واقعیت به فراموشی سپرده نشود که چه عزیزانی بودند که برای دفاع از وطن رفته اند و دیگربرای دفاع از وطن باز نگشتند .
بهرنگ علوی دیگر بازیگر نمایش ترن گفت : در واقع ترن قطاری است که به نوعی ماشین زمان و نیز حامل یکسری از کاروان شهدای جنگ تحمیلی است که در هر ایستگاهی که می ایستند با خانواده هایشان ارتباط می گیرند .
این نمایش قصه ای بسیار جذاب دارد ،من خودم وقتی برای اولین بار قصه آن را مطالعه کردم خیلی خوشحال شدم ازاینکه قرار است در این نمایش بازی کنم. به طور قاطع می توان گفت که در این نوع ژانر حداقل در تئاتر اثر مشابهی نداشته ایم که به روی صحنه رفته باشد .
این بازیگر تئاتر و تلویزیون در خصوص نقش خود در این نمایش افزود: من نقش یک پسر شهید را بازی می کنم که تلاش می کند تا پدر خود را به زمان حال بیاورد تا ازاو یکسری از سوالاتی که در ذهنش نقش بسته است بپرسد تا ببیند که در این چند سالی که از وجود پدرش محروم بوده است چه به پدرش گذشته است .
در مجموع بسیار خیلی خوشحالم که این افتخار نصیب من شد تا بتوانم در این نمایش ایفای نقشی داشته باشم .
نمایش «ترن» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه و با بازی امیر جعفری، فریده سپاه منصور، مهراوه شریفی‌نیا، فرید سجادی‌حسینی، نادر برهانی مرند، ‌نسیم ادبی، خسرو احمدی، وحید آقاپور، سیدعلی صالحی، علی عامل هاشمی و سیاوش جامع در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهرتا 29 اسفند به روی صحنه می‌رود.
نمایش دشمن مردم «دکتر استوکمان» نیز به نویسندگی هنریک ایبسن و کارگردانی علی پویان نیز ساعت ۲۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه در تالار چهارسو اجرا می شود. ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، نادیا فرجی، عباس شادروان، علی عبادت طلب، بابک قادری، کوروش زارعی، نورالدین جوادیان و آذر سماواتی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
ایوب آقاخانی بازیگر تئاتر در خصوص این نمایش به خبرنگار نما گفت:من در نمایش دشمن برای مردم نقش دکتر استوکمان را بازی می کنم ،این نقش در خصوص شخصیت و منشا اوست.
در واقع من نقش یک دکتر حقیقت طلبی را بازی می کنم که پی به واقعیتی در جامعه می برد و لذا دوست دارد این موضوع را با هم وطنان خود در میان بگذارد،اما منافع اقتصادی حاکم بر جریان مسلط بر جامعه مانع از این افشای حقیقت می شود .اساسا این نمایشی تراژدی کنایی در مبارزه و مظلومیتی انسانی است که می خواهد حقیقت را به گوش جامعه برساند.
علی پویان کارگردان این نمایش هم به خبرنگار نما گفت: بسیار خوشحالم که یک اثر جهانی را که جزء 10 شاهکار نمایش های جهان است را به روی صحنه بردم. این نمایش یک پیام جهانی دارد که تاریخ مصرف ندارد ،درست به مانند آثار شکسپیر ،سعدی و مولانا که زبانشان و پیامشان هیچ گاه تاریخ مصرف نداشته است.
این کارگردان تئاتر در خصوص مضمون این اثر تصریح کرد: مهمترین مضمون نمایش دشمن مردم مسئولیت پذیری ،و اینکه نسبت به جامعه ای در آن زندگی می کنیم هیچ گاه نباید بی تفاوت باشیم.

۱۳۹۵/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...