نسخه چاپی

نیروهای عراقی در دو كیلومتری فرودگاه موصل

نیروهای عراقی از شب گذشته تمركز خود را برای پیشروی به سمت فرودگاه بین‌المللی موصل گذاشته‌اند و درگیری‌ها در اطراف این فرودگاه بشدت جریان دارد.

به گزارش نما، عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل سرانجام پس از هفته‌ها انتظار با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همراه با طلوع آفتاب روز شنبه (1 اسفند) کلید خورد.

نیروهای پلیس فدرال و نهاد مبارزه با تروریسم و تیپ نهم زرهی ارتش عراق عمده حملات خود را از بخش جنوبی غرب موصل آغاز کرده و تا کنون توانسته‌اند بیشتر روستاهای این محور را آزاد و خود را به دروازه‌های فرودگاه موصل برسانند.

به نوشته منابع خبری عراقی، در حال حاضر درگیری‌ها بشدت در اطراف فرودگاه بین‌المللی موصل جریان دارد و شب گذشته «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال عراق به دو کیلومتری فرودگاه رسیده‌اند.

سرتیپ «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق نیز گفته است که تروریست‌های داعش از اطراف فرودگاه عقب‌نشینی و برخی از آن‌ها از صحنه درگیری فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر توپخانه ارتش عراق صبح امروز استحکامات دفاعی داعش را در اطراف فرودگاه بشدت هدف قرار داد که در پی آن چندین تروریست کشته شدند. همچنین مسئول داعشی امنیت فرودگاه موصل ملقب به «ابو عبدالله» نیز صبح امروز در یکی بمباران هوایی به همراه دو تن از همراهانش کشته شد.

اما در مقابل نیز تروریست‌های داعش یک خودروی بمب‌گذاری شده را در محله «البلدیات» در قسمت شرقی منفجر کردند که البته تلفات جانی در پی نداشت.

تروریست‌ها همچنین این محله را با راکت هدف قرار دادند که در پی آن دو غیر نظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

تروریست‌های داعش در بخش غربی موصل نیز در سه منطقه قوانین منع آمد و شد وضع کرده‌اند. این اقدام داعش در پی مشاهده چند فرد ناشناس و مشکوک رخ داده و عناصر تروریستی در حالتی از ترس و واهمه به سر می‌برند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...