نسخه چاپی

آمریكا به روند اخراج مهاجران غیرقانونی شدت و سرعت می‌دهد

به گزارش نما- ایسنا نوشت: دولت آمریکا دستورالعمل‌هایی سختگیرانه برای برخورد با مهاجرانی صادر کرده است که بدون مدارک لازم در این کشور به سر می‌برند.

بر اساس این دستورالعمل‌ها، تعداد افراد بیشتری ممکن است مشمول قوانین اخراج مهاجران شوند و روند اخراج مهاجران ثبت‌نشده هم سرعت بیشتری می‌گیرد.

براساس این دستورالعمل‌ها، مهاجرانی که مدارک لازم را برای اقامت در آمریکا ندارند، اگر در پی تخلف رانندگی یا دزدی از فروشگاه‌ها بازداشت شوند، در خطر اخراج از آمریکا قرار می‌گیرند. مهاجران غیرقانونی دیگر هم که مرتکب تخلفات جدی‌تری شده باشند، مشمول دستور اخراج‌ خواهند شد.

رسانه های آمریکایی به نقل مقام های دولت که نامشان فاش نشد گزارش دادند که هدف از دستور تازه اخراج های جمعی و انبوه نیست.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام دولت نوشت: ما خدمه، وقت و منابع لازم برای وارد شدن به محلات و جمع کردن مردم و سوار اتوبوس کردن افراد را نداریم.

این دستورالعمل‌ها، قوانین مهاجرت آمریکا را تغییر نمی‌دهند، ولی براساس آنها، اجرای قوانین موجود، به گونه‌ای سختگیرانه‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تعداد افرادی که بدون مدارک لازم و به طور غیرقانونی در آمریکا به سر می‌برند، حدود ۱۱ میلیون نفر برآورد می‌شود. با این حال، مهاجرانی که در سن کم، به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، مشمول این دستور نمی شوند. مصوبه حمایت از این گروه از مهاجران در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما صادر شده بود که به قوت خود باقی می ماند.

باراک اوباما در طول هشت سال ریاست‌جمهوری، اداره مهاجرت آمریکا را موظف کرده بود که بیشتر بر اخراج آن دسته از مهاجران غیرقانونی متمرکز باشد که به دلیل جرایم جدی، محکوم شناخته شده‌اند، یا به تازگی در محدوده مرزی آمریکا به دلیل تلاش برای ورود غیرقانونی بازداشت شده‌اند اما دولت دونالد ترامپ با مصوبه جدید خود، شرایط را سخت‌تر کرده است و براساس آنچه از محتوای دستورالعمل‌های جدید اداره امنیت داخلی منتشر شده است، تقریبا اخراج تمام مهاجران غیرقانونی در همه‌جای آمریکا با اولویت دنبال خواهد شد.

براساس دستور جدید اگر یک مهاجر غیرمجاز به ظن ارتکاب یک تخلف جزئی بازداشت شود و حتی اگر گناهکار هم نباشد، می تواند به جرم نقض قانون مهاجرت از آمریکا بیرون فرستاده می شود.

بنا بر بخشنامه جدید، ماموران مهاجرت اختیار دارند که هر مهاجر غیرقانونی‌ را که بازداشت می شود و کمتر از دو سال در آمریکا زندگی کرده است، بدون حکم دادگاه اخراج کنند. همچنین والدینی که با ورود غیرقانونی فرزندان خود را به آمریکا بیاورند، می‌توانند تحت پیگرد قرار بگیرند.

۱۳۹۵/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...