نسخه چاپی

رزمایش پیامبر اعظم 11 پایان یافت

آخرین مرحله از رزمایش سه روزه پیامبر اعظم ۱۱ نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال شرق كشور به پایان رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: آخرین مرحله از رزمایش سه روزه پیامبر اعظم ۱۱ نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال شرق کشور به پایان رسید.

در این رزمایش که بر اساس دکترین مصوب سپاه برای مقابله با عملیات های دشمنان در مناطق مرزی پیگیری شده بود ابتدا دشمن مفروض که از مرز افغانستان در حال حرکت به سمت مرز کشور بود توسط نیروهای زمینی سپاه پاسداران مورد حمله و انهدام قرار گرفت.

سپس تعدادی از عناصر وابسته داخلی به دشمنان که در قلعه ای در مرز مشابه سازی شده با وضعیت مرز حقیقی کشور و افغانستان قرار داشتند و از ۵ دستگاه خودرو برای حرکت به سمت مرزهای کشور جمهوری اسلامی در حال حرکت بودند توسط کمین های نیروی های زمینی سپاه پاسداران مورد حمله قرار گرفتند و با توجه به اشراف اطلاعاتی برای مقابله با چنین تحرکاتی در نظر گرفته شده بود از ۵ دستگاه اتومبیل این عناصر مفروض وابسته به دشمن سه دستگاه مورد اصابت شلیک راکت های نیروی زمینی قرار گرفت و دو دستگاه اتومبیل دیگر نیز با اجرای عملیات رزمندگان مرزبانی با سلاح ۲۳ میلیمتری مورد آسیب قرار گرفتند، که در نهایت با شلیک آر پی جی از پای در آمدند.

در مرحله بعدی رزمایش عملیات آتش بازی توسط تانک‌ها، کانتکت‌های نیروی زمینی انجام شد و همچنین عملیات شلیک موشک، ام ۱۱۳ کن کورث به مواضع دشمن مفروض با هدف انهدام باقی مانده آنان انجام شد.

همچنین در مرحله پایانی این رزمایش شلیک بالگردهای هجوم هوانیروز و نیز عملیات هلی‌برن انجام شد و در نهایت رزمندگان تکاوری با خودرو به سمت دشمن مفروض حرکت می‌کردند و به رزمندگان تکاور لشگر ۵ نصر که هلی‌برن نمی‌شدند، پیوستند و آخرین باقی مانده های دشمن مفروض را مورد اصابت گلوله و مرزها را پاکسازی کردند.

۱۳۹۵/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...