نسخه چاپی

واكنش مقامات فرانسوی به اظهارات ترامپ

اظهارات رئیس‌جمهور آمریكا در خصوص اوضاع امنیتی فرانسه واكنش‌هایی را از جانب مقامات مختلف فرانسوی از جمله رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و شهردار پاریس در پی داشته است.

به گزارش نما، اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اوضاع امنیتی فرانسه که بنابر اعلام رسانه‌های با هدف توجیه سیاست مهاجرتی وی صورت گرفته، واکنش مقامات ارشد فرانسوی از جمله رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و شهردار پاریس را در پی داشته است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به اظهارنظر روز گذشته «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه «پاریس دیگر پاریس نیست» سخنان وی را نشانه بی‌اعتمادی نسبت به یک کشور دوست خواند و اعلام کرد: «نشان دادن کمترین بی اعتمادی در قبال یک کشور دوست به هیچ وجه خوب نیست و من هرگز اینگونه اظهارات را در قبال یک کشور دوست انجام نخواهم داد و از رئیس جمهور آمریکا نیز می‌خواهم که چنین رفتاری در قبال فرانسه نداشته باشد.»

اولاند در ادامه گفت: «من نمی‌خواهم مقایسه کنم اما اینجا در فرانسه مردم به سلاح گرم دسترسی ندارند و برای ایجاد درام و تراژدی به آسانی با اسلحه به روی جمعیت آتش نمی‌گشایند.»

اظهارات اولاند در حالیست که «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه نیز بلافاصله طی پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با استفاده از هشتگ های #پاریس#ترامپ#نیس و#درخت بازمانده (survivortree) تنها درختی که در جریان حمله 11 سپتامبر 2011 به برج های دوقلو سالم ماند)، در واکنش به سخنان وی اعلام کرد: «3.5 میلیون توریست و گردشگر آمریکایی طی سال 2016 از فرانسه دیدن کرده اند و آنها همواره با استقبال روبرو می شوند.»

«آن ایلداگو» شهردار پاریس نیز در واکنش به اظهارات ترامپ طی پیامی توئیتری با استفاده از هشتگ «دونلاد و جیم» (#donaldjim) اعلام کرد: «طی نیمه نخست سال 2017 میزان رزرو هتل های پاریس توسط گردشگران آمریکایی نسبت به سال 2016 چیزی در حدود 30 درصد افزایش داشته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا دیروز جمعه در نشست سالیانه محافظه‌کاران آمریکایی اقدام به ایراد سخنرانی کرد و در توجیه سیاست مهاجرتی خود با اشاره به حملات تروریستی اخیر فرانسه، ورود مهاجران خارجی به اروپا را سرمنشأ ورود تروریست‌های خارجی به کشورهای اروپایی خواند.

ترامپ با اشاره به حملات تروریستی اخیر فرانسه اعلام کرد: «پاریس دیگر پاریس نیست. امنیت ملی از امنیت مرزها آغاز می‌شود و چنانچه تروریست‌‌های خارجی اگر نتوانند وارد کشور ما بشوند نمی‌توانند علیه آمریکا اقدام کرده و به آن ضربه بزنند.»

وی که پیش از نیز با اشاره به حملات تروریستی ماه‌های گذشته فرانسه اقدام به توجیه سیاست مهاجرتی خود کرده بود، این بار در سخنانش تمرکز خود را بر پایتخت فرانسه معطوف کرد و گفت: «من دوست بسیار نزدیکی دارم که عاشق شهر نور (پاریس) است و سالها هر تابستان به همراه همسر و خانواده‌اش به پاریس سفر می‌کرد. برای مدت طولانی او را ندیدم، وقتی دوباره او را دیدم از او پرسیدم «جیم» کی به پارس سفر می‌کنی؟ و او پاسخ داد: «دیگر به آنجا نمی‌روم؛ پاریس دیگر پاریس نیست...او هرگز فرصت رفتن به پاریس را از دست نمی‌داد اما دیگر قصد رفتن به این شهر را ندارد.»
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...