نسخه چاپی

در واكنش به توهین‌های قانون اجرایی ترامپ

نویسنده مشهور استرالیایی: دیگر هرگز به آمریكا نمی‌روم

یك نویسنده ادبیات كودك از استرالیا كه برای حضور در نشست ادبی راهی آمریكا شده بود، گفت با بدترین رویداد عمرش روبه رو شده است.

به گزارش نما؛ به نقل از اینترنشنال، مم فاکس که برای شرکت در یک نشست ادبی راهی آمریکا شده بود، در فرودگاه آمریکا توسط ماموران گمرگ و حفاظت مرزی نه تنها بازجویی شد، بلکه دو ساعت هم بازداشت بود.



او متهم شده به این که ویزای نادرست داشته و سعی داشت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شود. خانم فاکس گفت ماموران فرودگاه آنقدر افراطی بودند که برای اجرای فرمان ترامپ از هیچ نوع تحقیر و توهینی دریغ نکردند.



وی در گفتگو با شبکه خبری ABC تاکید کرد: هرگز در عمرم با چنین گستاخی و بی‌ادبی با من رفتار نشده بود و تحمل این همه بی‌ادبی و توهین غیرممکن است.



وی افزود: همه مصاحبه‌ای که با من انجام شد به صورت ایستاده و در اتاقی صورت گرفت که پشت من یک عالم از آدم‌های دیگر در حال شنیدن و تماشای صحبت‌های ما بودند و همه چیز واقعا شرم‌آور بود.



وی افزود: احساس می‌کردم از نظر جسمی نیز تحت آزار قرار گرفته‌ام به همین دلیل وقتی به اتاقم در هتل رسیدم دچار فروپاشی شدم و مثل یک بچه هق‌هق کردم. در حالی که من ۷۰ ساله هستم.



این نویسنده در اعتراض به رفتاری که با وی شده نامه‌ای به سفارت استرالیا در واشنگتن و سفارت آمریکا در کانبرا نوشت.



وی گفت در پاسخ نامه‌ای صمیمانه مبنی بر عذرخواهی دریافت کرد.



فاکس گفت: اما این نامه در برابر همه فشاری که به من وارد شد خیلی ناچیز است. من آنقدر در شوک آن رفتار قرار گرفته‌ام که فکر نمی‌کنم هرگز به آمریکا بازگردم.



این در حالی است که این نویسنده پیش از این ۱۱۶ بار به آمریکار فته بود و هرگز با مشکلی روبه رو نشده بود.



مم فاکس نویسنده چندین کتاب پرفروش برای کودکان است که «پوسوم جادویی»، «انگشت‌های کوچک»، «۱۰ انگشت کوچک» و «گوسفند سبز کجاست؟» از جمله آنها هستند.

۱۳۹۵/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...