نسخه چاپی

ارتباط گروهك منافقین با فهرست العراقیه

یكی از نمایندگان فراكسیون همپیمانی ملی عراق از ارتباط گروهك تروریستی منافقین با فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر پیشین این كشور خبر داد.


به گزارش نما ، «قاسم الاعرجی» یکی از نمایندگان فراکسیون همپیمانی ملی عراق در گفت‌وگو با فارس در این کشور گفت: اخراج منافقین از اردوگاه اشرف، یک پیروزی برای خواست و اراده ملت و دولت عراق است. اما پیروزی بزرگ‌تر زمانی خواهد بود که مجرمان در دادگاه‌های عراق حاضر و به دلیل جنایاتشان طی انتفاضه 1991 محاکمه شوند. انتفاضه‌ای که با سرکوب از سوی رژیم صدام خاموش شد.

این نماینده پارلمانی عراق تصریح کرد: برخی پرونده‌های قضایی علیه سرکرده‌های گروهک تروریستی منافقین که دستهایشان طی این انتفاضه به خون مردم عراق، آغشته شده، وجود دارد که به دستگاه قضایی عراق ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه، چنین محاکمه‌ای قابل صرف‌نظر نیست، گفت: خروج منافقین از اردوگاه اشرف تنها یک مرحله است و مرحله واقعی خروج نهایی آنها از خاک عراق است زیرا حضور آنها در خاک این کشور، غیرقانونی و مخالف قانون اساسی عراق است.

اعرجی درباره حقیقت ارتباط گروهک تروریستی منافقین با برخی رهبران فهرست العراقیه گفت: این سازمان[گروهک] ارتباطات محکمی با برخی رهبران العراقیه دارد و از سوی این رهبران به طور مستقیم حمایت‌می‌شود.

وی وجود ارتباط میان منافقین و «طارق الهاشمی» معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق را بعید ندانست.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...