نسخه چاپی

دیدار سفیر ایران در بیروت با سلیمان

سفیر كشورمان در بیروت در دیدار با رئیس جمهور لبنان مباحث مطرح شده مبنی بر حضور نظامی ایران در لبنان را رد كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور لبنان در این ملاقات ضمن تشکر از مهمان‌نوازی خوب جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس سران عدم تعهد اظهار داشت: اجلاس سران عدم تعهد در تهران بسیار موفقیت‌آمیز بود و دستاوردهای خوبی داشت. ما در تعامل با جمهوری اسلامی ایران تلاش داریم همکاری‌های خود را تقویت کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به استفسار رئیس جمهور لبنان از مطالب اخیر مطرح شده توسط سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص حضور نیروهای سپاه در سوریه و لبنان، ضمن نفی موضوع اظهار داشت: سردار جعفری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در این خصوص، به بیان تحولات منطقه به شکل عام و سوریه به شکل خاص پرداخت.

رکن‌آبادی همچنین با اشاره به سفر پاپ رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به لبنان و مواضع وی در جهت تقویت وحدت و استقرار، انجام این سفر را در تقویت روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز موثر دانست و گفت: به ویژه آنکه در شرایط کنونی، صهیونیست‌ها تلاش دارند بین مسلمانان و مسیحیان تفرقه ایجاد کنند و نمونه بارز آن ساخت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) بود.

در این ملاقات در خصوص همکاری‌های دوجانبه نیز گفت‌وگو و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان به تشریح روند همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداخت.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...