نسخه چاپی

وضعیت قرمز در تیم ملی

اختلاف برانكو و كی‌روش موضوعی است كه این روزها بیش از پیش شنیده می‌شود و نگرانی‌های زیادی هم بوجود آورده است.

به گزارش نما، شما هم مثل ما نگرانید؟ اضطراب و دلهره با خواندن شایعات شنیدن زمزمه‌های روزهای اخیر شما را هم نگران کرده است؟ با خود می‌پرسید اگر سرمربی تیم ملی روی نام پرسپولیسی‌ها قلم قرمز بکشد و به دلیل اختلاف شخصی با برانکو، تیم ملی کشورمان را از داشتن تمام سرمایه‌هایش محروم کند، چه اتفاقی پس از آن رخ می‌دهد و مسوولیت ناکامی‌ احتمالی تیم‌های ملی – که پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در آسیا کم از تیم ملی ندارد - چه کسی خواهد بود؟

معمولا در فوتبال ما همه چیز با شایعه شروع می‌شود و دهان به دهان می‌چرخد تا افکار عمومی به آن واکنش نشان دهند. اگر واکنش تند باشد، شایعه تکذیب می‌شود و اگر همه با آن همراهی کنند، شایعه به صورت خبر رسمی درمی‌آید.

حالا چند روز از شایعه دعوت نشدن پرسپولیسی‌ها گذشته و زمزمه شده که کارلوس کی‌روش فهرست خود را به فدراسیون فوتبال داده که اقدام‌های لازم جهت صدور روادید برای سفر به قطر انجام شود اما در این فهرست نام پرسپولیسی‌ها وجود ندارد. چندی قبل فدراسیون فوتبال از طریق علی‌اکبر طاهری تلاش کرد تا برانکو از مواضع خود کوتاه بیاید و مصاحبه‌ای را در راستای حمایت از تیم ملی و کارلوس کی‌روش انجام دهد که تا اینجا همه چیز خوب پیشرفت و برانکو در گفت‌وگو با سایت باشگاه حمایت رسمی خود را از تیم ملی، کادر فنی و برنامه‌های آن اعلام کرد.

در چنین شرایطی قرار بر این بود که مهدی تاج با این بهانه که سرمربی پرسپولیس برای آشتی‌کنان پا پیش گذاشته، کارلوس کی‌روش را متقاعد به دعوت کردن بازیکنان پرسپولیس کند اما سرمربی تیم ملی روی موضع خود تا این لحظه ایستاده و تنها یک شرط دارد: «عذرخواهی برانکو!»

به نظر شما برانکو از کی‌روش عذرخواهی خواهد کرد؛ بعید است. حال اگر اوضاع با همین منوال پیش برود و کی‌روش از موضع خود کوتاه نیاید – که تا الان نیامده – و تیم ملی را بدون پرسپولیسی‌هایی که مهره‌های کلیدی ترکیب تیم ملی بوده‌اند به مصاف قطر و چین ببرد، بحران تازه دیگری فضای فوتبال را مخدوش نخواهد کرد؟ زمزمه‌های اخیر حکم وضعیت قرمز را دارد که اگر بحران مدیریت نشود، ممکن است فاجعه‌ای برای تیم‌های ملی ما رخ دهد. نخست اینکه تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی در غیاب بهترین‌ها بی‌شک صدمه خواهد دید و در سوی مقابل پرسپولیس، نماینده ایران در آسیا با پشتوانه هواداران میلیونی از این ماجرا آسیب جدی می‌بیند که فارغ از هر رنگ و تعصبی، همه اینها نماینده کشور ایران هستند و صدمه دیدن آنها، صدمه دیدن همه دوستداران فوتبال در ایران است. به نظر می‌رسید که مسوولان اگر صدای زنگ خطر را می‌شنوند هر چه سریع‌تر باید وارد ماجرا شده و تدبیری بیندیشند که منافع ملی حفظ شود. منافع ملی در این شرایط حمایت از پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان است که در آسیا حضور دارند.

پس از بازی‌های آنها، نوبت به تیم ملی می‌رسد که همه و همه باید فارغ از هر رنگی با تمام توان به حمایت از ملی‌پوشان بشتابیم.

وضعیت قرمز امروز و نگرانی و دلهره در میان بازیکنان پرسپولیس که دوشنبه در امارات با الوحده بازی دارند، منافع فوتبال ایران را به خطر انداخته و از سوی دیگر نگرانیم که بی‌تدبیری یا سهل‌انگاری در این موضوع اوضاع را به قدری وخیم کند که آن وقت تصمیم‌گیری و مدیریت ماجرا برای مدیران رده بالاتر از فدراسیون هم دشوار و چه بسا غیرممکن شود تا به ناچار از میان دو طرف درگیر، مجبور به قربانی کردن یکی شوند که در این حالت، این منافع ملی ماست که آسیب می‌‌بیند. پس هر چه زودتر مساله را حل و ماجرا را ختم به خیر کنید.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

۱۳۹۵/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...