نسخه چاپی

رزمایش ولایت ۹۵ در تیررس رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی در تحلیل‌هایی در زمینه برگزاری رزمایش دریایی ارتش ایران با با توجه به آغاز كار «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریكا و نیز اهمیت منطقه از نظر تردد حامل‌های انرژی آن‌را مهم برشمردند.

به گزارش نما، رسانه‌های خبری به پوشش رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام «ولایت-95» در خلیج فارس پرداختند.



خبرگزاری «رویترز» در این زمینه نوشت: رزمایش سالیانه ایران در تنگه هرمز، دریای عمان و باب المندب و بخش‌های شمالی اقیانوس هند برگزار می‌شود.



رویترز در حالی که تلاش نمود ورود «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا به کاخ سفید و رویکردش با ایران را پرتنش جلوه دهد، نوشت: ترامپ متعهد به اجرای رویکرد سخت علیه ایران شده و به این کشور بعد از آزمایش موشکی 29 ژانویه هشدار داد که با آتش بازی می‌کند و همه گزینه‌های آمریکا روی میز است.



رویترز در ادامه به نقل از امیردریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش نوشت، بخشی از هدف ایران در برگزاری این رزمایش مبارزه با امور خرابکارانه و دزدان دریایی است.



بر اساس این گزارش، میلیون‌ها بشکه نفت خام روزانه از این منطقه و از طریق باب المندب و تنگه هرمز که در امتداد یمن و ایران قرار دارندبه اروپا، آمریکا و آسیا می‌روند.



این منبع خبری با اشاره به ترکیب جنگ افزارهای حاضر در این رزمایش و وسعت آن که حدود 2 میلیون کیلومتر مربع اعلام شده است، نوشت: این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه (بحرین) حاضر است و از تردد دریایی در خلیج فارس و اطراف آن پشتیبانی می‌کند.



روزنامه صهیونیستی «حیووم» نیز با اشاره به برگزاری این رزمایش و چاپ تصویری از آن نوشت: این اولین رزمایش دریایی ایران بعد از روی کارآمدن ترامپ است.



این رسانه نوشت: نزدیک به یک سوم نفت جهان از این منطقه که اغلب صحنه برخورد بین ایران و آمریکا است، عبور می‌کند.



حیووم نوشت: در این رزمایش از نیروهای سپاه پاسداران ایران که نیروی دریایی آمریکا بابت آزار و اذیت آن‌ها انتقاد ‌می‌کند، خبری نبود.



خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز در این زمینه نوشت: نیروی دریایی ایران اولین رزمایش سالیانه خود را در نزدیک تنگه راهبردی هرمز اجرا گذاشته است و این تمرین نظامی اولین مورد بعد از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید است.



آسوشیتدپرس نوشت: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به تقاضا برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است.



گفتنی است، مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 صبح امروز یکشنبه با اعلام رمز «یا زهرا» توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گستره 2 میلیون کیلومتر مربعی آبهای جنوب ایران از تنگه هرمز تا مدار 10درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شده است

۱۳۹۵/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...