نسخه چاپی

طرح نتانیاهو برای انتقال نیروهای بین‌المللی به غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت كه در چارچوب «حل نزاع اسرائیل و فلسطین» باید ایده انتقال نیروهای بین‌المللی به نوار غزه مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش نما به نقل از سایت فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک استرالیا، در دیدار با جولی بیشاپ، وزیر خارجه این کشور "ایده سیطره و کنترل بین‌المللی" بر نوار غزه را مطرح کرد؛ همانند آنچه که در مورد جنوب لبنان صورت گرفته است.



این نخستین بار است که نتانیاهو چنین طرحی را مطرح می‌کند.



نتانیاهو این طرح را در چارچوب "حل نزاع اسرائیلی- فلسطینی" عنوان کرد.



نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی از سوی این مقام استرالیایی درخصوص احتمال‌های درگیری بین دو طرف اظهار کرد: ارتش اسرائیل باید تمامی کرانه باختری را تحت کنترل خود درآورد و حاکمیت فلسطین محدود شود. همچنین باید به دنبال جایگزین‌های امنیتی از طریق اعزام نیروهای بین‌المللی به غزه بود.



نتانیاهو تصریح کرد: "تجربه اسرائیل در قبال مسئولیت امنیتی نیروهای بین‌المللی خوب نیست". اشاره نتانیاهو به استقرار نیروهای خارجی در جنوب لبنان پس از عقب نشینی اسرائیل از آنجا در سال ۲۰۰۰ بود. اما با این وجود نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد که می‌توان "این الگو را در غزه تکرار کرد و نیروهای خارجی عملاً نوار غزه را تحت کنترل درآورند و با اقدامات «تروریستی» برخورد کنند".



اما شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مشخص نیست که تا چه حد این طرح جدی باشد و یا آنکه رهبری اسرائیل با آن موافقت کند یا خیر.



نتانیاهو همچنین خواهان ممانعت از اعمال فشار دادگاه کیفری بین‌المللی بر اسرائیل شد تا مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیل به اتهام جنایت‌های جنگی محاکمه نشوند.



وی پیشنهاد داد که استرالیا به همراه کشورهای دیگر علیه دادگاه کیفری بین‌المللی وارد عمل شود تا تحقیقات درخصوص جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینی‌ها کاهش یابد.



به گزارش شبکه دو تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو و بیشاپ بر بهبود روابط دو جانبه در زمینه‌های امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی و تکنولوژیکی توافق کردند.

۱۳۹۵/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...