نسخه چاپی

مرحله جدید همكاری‌های امنیتی بغداد‌-دمشق

محافل عراقی ضمن ارزیابی مرحله جدید همكاری‌های نظامی و امنیتی بغداد‌ و دمشق، آن را در امر مبارزه با تروریسم بسیار مثبت و مهم قلمداد كردند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، فرمان «حیدر العبادی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نیروی هوایی این کشور مبنی بر هدف‌گیری مواضع «داعش» در خاک سوریه، پروسه مبارزه با تروریسم را وارد مرحله جدیدی کرد.

به موازات تاکید ناظران بر بسته شدن پرونده گروه‌های تروریستی در منطقه در این مرحله، محافل نظامی و امنیتی عراق نیز ضمن استقبال از این طرح، تاکید کردند که در این مرحله باید شاهد ضربات مهلک و کمرشکن به گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه باشیم.

در این‌باره مسئولان ارشد دستگاه مبارزه با تروریسم عراق تاکید می‌کنند که حمله به مواضع داعش در سوریه تاثیری مثبت بر روند عملیات نظامی در مناطق مختلف کشور دارد.

النعمان: تهدیدات بسیار برسر مرزها وجود دارد

«صباح النعمان»، سخنگوی نهاد مبارزه با تروریسم عراق، تصریح کرد: مرزهای بین دو کشور همچنان ناامن است و مشکلات و تهدیدات بسیاری در مناطق مرزی مشاهده می‌شود، لذا عملیات نیروی هوایی عراق علیه داعش حائز اهمیت بسیار است.

سخنگوی نهاد مبارزه با تروریسم عراق در این راستا، ابراز امیدواری کرد عملیات نظامی نیروی هوایی عراق در هدف‌گیری مواضع داعش ادامه یابد.

الکلابی: گسترش روابط نظامی – امنیتی با طرف سوری

از سوی دیگر، بسیج مردمی عراق با آغاز عملیات نظامی نیروی هوایی عراق علیه مواضع داعش در خاک سوریه، از همکاری نظامی امنیتی دمشق – بغداد ابراز خرسندی کرد.

«یوسف الکلابی»، سخنگوی امنیتی این نیرو در سخنانی اظهار داشت: بمباران مواضع داعش در منطقه مرزی «البو کمال» سوریه آشکارا نشان دهنده میزان توسعه و گسترش روابط امنیتی و نظامی بین دو کشور است.

الکلابی تاکید کرد: مرجع صدور فرمان چنین عملیات‌هایی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پس از هماهنگی با طرف سوری خواهد بود.

الجیاشی: عملیات البوکمال نمایش هماهنگی دمشق – بغداد بود

در همین ارتباط، «سعید الجیاشی»، کارشناس مسائل امنیتی عراق، انتقال همکاری نظامی بین بغداد – دمشق به سطح عملیاتی را گامی بسیار مهم ارزیابی کرد.

الجیاشی افزود: دمشق و بغداد دارای اهدافی مشترک در عرصه نظامی و امنیتی هستند که در تلاش برای غلبه بر تروریسم هستند که امنیت شهروندان آنها را بشدت تهدید می‌کند.

کارشناس مسائل امنیتی عراق افزود: عملیات آزادسازی موصل بشدت داعش را تحت فشار و تنگنا قرار داده و این گروه را مجبور به انتقال مرکز ثقل خویش به سوریه کرده است، موضوعی که به دمشق اجازه داد عملیات نظامی عراق در خاک سوریه ادامه یابد.

الجیاشی با بیان اینکه عملیات البو کمال سطح بالایی هماهنگی بین عراق و سوریه را به نمایش گذاشت، تاکید کرد: این عملیات نتیجه همکاری اطلاعاتی–امنیتی چهار جانبه بین ایران–روسیه–عراق و سوریه بود.

وی درباره امکان تبادل تکنیک‌های نظامی بین دو کشور نیز گفت: با توجه به فشاری که بخاطر مبارزه با گروه‌های تروریستی، دو کشور در معرض آن قرار دارند، چنین احتمالی اندک بنظر می‌رسد

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...