نسخه چاپی

قیمت شیرینی شب عید

رئیس اتحادیه قنادان نرخ شكر خریداری شده توسط تولیدكنندگان شیرینی را ۲۸۰۰ تومان اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: رئیس اتحادیه قنادان نرخ شکر خریداری شده توسط تولیدکنندگان شیرینی را ۲۸۰۰ تومان اعلام کرد.

با توجه به اینکه انواع شیرینی‌ در نزدیکی سال نو با افزایش تقاضا همراه می شود؛ اما نرخ مصوب اتحادیه برای برخی شیرینی ها از سال ۹۳ تا به امروز دچار تغییر قیمت نشده است؛ این در حالی است که در برخی قنادی های درجه یک این محصولات به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب خرید و فروش می شود.

تولیدکنندگان در رابطه با علت این کار می‌گویند که قیمت مواد اولیه درسالهای اخیر با افزایش مواجه شده است؛ بنا بر این شیرینی‌هایی با نرخ مصوب با کمی افزایش قیمت عرضه می‌شود. البته افزایش قیمت در شیرینی‌هایی خارج از لیست مصوب اتحادیه نیز در بازار مشاهده می‌شود که فروشندگان این مسئله را برای کاهش ضرر ناشی از فروش شیرینی با نرخ مصوب سال ۹۳ عنوان می کنند.

علی بهرمند-رئیس اتحادیه قنادان- در رابطه با وضعیت قیمت شیرینی شب عید بیان داشت: آخرین مصوبه قیمت مربوط به سال ۹۳ بوده است و پس از آن تغییر نکرده است.

رئیس اتحادیه قنادان تاکید کرد که تولیدکنندگان از روی ناچاری مجبور به پذیرش قیمت‌های سال ۹۳ هستند.

او افزود: مواد اولیه نسبت به سال ۹۳ افزایش قیمت داشته است. از طرف دیگر هزینه‌های جانبی مانند دستمزد کارگران نیز افزایش قیمت داشته؛ اما در قیمت شیرینی اعمال نشده است.

بهرمند در رابطه با مواد اولیه برای تهیه شیرینی تاکید کرد که هیچ کمبودی در این رابطه وجود ندارد؛ اما تولیدکنندگان مجبور به خرید آزاد هستند؛ یعنی شکر و دیگر مواد مورد نیاز به صورت دولتی به آنها تعلق می‌گیرد و همین مسئله از سود تولیدکنندگان کاسته است.

رئیس اتحادیه قنادان، نرخ شکر خریداری شده توسط تولیدکنندگان این حوزه را ۲۸۰۰ تومان اعلام کرد.

گفتنی است که بر اساس قیمت مصوب سال ۹۳ هر کیلوگرم شیرینی تر در قنادی‌های درجه یک به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی زبان و پاپیون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی گل محمدی (دانمارکی) ۹۶۰۰ تومان است؛ همچنین هر کیلوگرم کیک یزدی ۸۰۰۰ تومان و شیرینی برنجی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمتگذاری شده است؛ این در حالی است که در بازار متوسط قیمت هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی ( گل محمدی) ۱۲ هزار تومان، زبان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پاپیون ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان،کیک یزدی ۹۰۰۰ تومان،شیرینی برنجی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی تر ۱۵ هزار تومان است.

همچنین طبق گفته رییس اتحادیه دارندگان قنادی و شیرینی‌فروشی حدود ۱۰۵۰ واحد دارای پروانه کسب در این حوزه فعالیت می کنند و از این تعداد حدود ۸۰۰ واحد درجه یک و بقیه قنادی‌های درجه دو هستند.

۱۳۹۵/۱۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...