نسخه چاپی

در واكنش به فیلم موهن/یوتیوب در روسیه فیلتر می شود

نمایندگان دادستانی روسیه، فیلم موهن اخیر علیه اسلام را كه منجر به اعتراضات گسترده ای در سراسر جهان اسلام شده است، مصداق افراطی گری دانسته و از دادگاه خواسته اند حكم ممنوعیت انتشار آن را صادر نماید.


نمايندگان دادستاني روسيه، فيلم موهن اخير عليه اسلام را كه منجر به اعتراضات گسترده اي در سراسر جهان اسلام شده است، مصداق افراطي گري دانسته و از دادگاه خواسته اند حكم ممنوعيت انتشار آن را صادر نمايد.
براساس قانون جديد در روسيه، پايگاه هايي كه حاوي محتواي ممنوعه در روسيه باشند، در فهرست خاصي درج خواهند شد و پس از آن، شركت هاي ارائه كننده خدمات اينترنتي 24 ساعت براي فيلتر كردن آن فرصت خواهند داشت.
این در حالی است که شركت گوگل با درخواست كاخ سفيد براي حذف ويدئو مخالفت كرده است، اما تصميم گرفته که اين فيلم را در برخي از كشورهاي اسلامي از جمله مصر و ليبي فيلتر كند.
دفتر گوگل در مسكو با تأكيد بر اين كه اخطاري از سوي دادستاني دريافت كرده است، اعلام كرد: مسائلی از این دست، در دفتر مركزی شركت بررسي خواهد شد.
تاكنون روسيه دستيابي به خدمات گوگل را در اين كشور فيلتر نكرده است. يادآور مي شود دست کم 20 ميليون نفر از مردم روسيه مسلمان هستند.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...