نسخه چاپی

سناریوی جدید آمریكا برای مداخله در یمن

یك مسئول اطلاعاتی یمن از نقشه جدید آمریكا برای ورود رسمی نظامیان خود به جنوب یمن خبر داد و گفت: عربستان با ارسال سلاح برای القاعده در أبین سعی در ناامن كردن بیشتر این منطقه را دارد.

به گزارش نما، یک مسئول اطلاعاتی یمن اظهار داشت: در پی شکست های متوالی نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب یمن، سرویس جاسوسی عربستان عملیات ویژه ای را در جنوب یمن با هماهنگی کامل آمریکا ترتیب داده تا اتهام آن را به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وارد کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: سرویس جاسوسی عربستان عملیاتی را با هدف انهدام کشتی های تجاری و جنگی آمریکا طراحی کرده تا بدین ترتیب زمینه ورود رسمی نیروهای آمریکایی به یمن به منظور سرکوب نیروهای انقلابی و فلج کردن جنبش آنها را فراهم کند.

این مسئول اطلاعاتی یمن تصریح کرد: در پی اختلافات گسترده بین امارات و عربستان، مقامات ریاض درصدد جلب حمایت بیشتر آمریکا هستند به گونه ای که این کشور کاملا از کمک به امارات دست بکشد.

وی با بیان اینکه عربستان به بی نتیجه ماندن تجاوز نظامی علیه یمن پی برده است، گفت: نیروهای یمنی با وجود اینکه تحت تحریم های شدید قرار دارند روز به روز پیشرفته تر شده و جنگ افزارها و مزدوران سعودی را غافلگیرانه هدف می گیرند.

تصرف یک محموله تسلیحاتی در أبین توسط القاعده

این منبع اطلاعاتی یمن همچنین تاکید کرد: تروریست های القاعده یک محموله سلاح را که از سمت مزدوران سعودی در مأرب آمده بود در نزدیکی ارتفاعات عکد شهر لودر در استان أبین را به چنگ آوردند.

وی افزود: فعالان جنوب نیروهای طرفدار ژنرال علی محسن الاحمر ( معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح منصور هادی) را متهم می کنند که این محموله سلاح را عمداً برای تروریست های القاعده در أبین فرستاده تا آنها را به سلاح مجهز کند بخصوص که در جریان درگیری های آزادسازی شهرهای استان أبین، القاعده متحمل خسارات سنگینی شده بود.

منبع یمنی گفت: در مدت اخیر تحرکات تروریست های القاعده در شماری از شهرهای استان أبین شدت گرفته و در تازه ترین آن، شماری از تروریست ها با حمله به مقر نیروهای کمربند امنیتی( وابسته به امارات) در مرکز شهر زنجبار هشت نفر از آنها را به قتل رساندند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...