نسخه چاپی

بدهی 822 میلیارد تومانی دولت به صندوق فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینكه اموال فرهنگیان عمدتاً به زمین چسبیده است و در هوا نیست كه كسی آن را ببرد، گفت: به درخواست مكرر فرهنگیان جهت دریافت خودروی خارجی، ۳۲۷ دستگاه خودرو توزیع شد.

به گزارش نما، مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور، ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای احیای سهم دولت در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای هیئت دولت با طرح و تصویب ماده‌ای از لایحه برنامه ششم توسعه که دولت را موظف به پرداخت سهم خود به معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان می‌کند، یک گام اساسی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان برداشتند که این اقدام ستودنی و شایسته تقدیر است.

* بدهی 822 میلیارد تومانی دولت به صندوق فرهنگیان

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: سهم دولت یکی از مهم‌ترین جذابیت‌ها و مزایای موسسه است، اما متأسفانه دولت تا پایان 31 شهریور 95 حدود 822 میلیارد تومان بابت مطالبات اعضا به صندوق بدهکار است که در تلاش هستیم، بدهی 5 سال گذشته دولت به صندوق ذخیره را احیاکنیم.

* به درخواست فرهنگیان 327 دستگاه خودروی خارجی توزیع شد

وی در خصوص ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو موسسه نیز گفت: از ابتدای تأسیس موسسه تاکنون 121 هزار و 500 دستگاه خودرو از طریق شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به صورت اقساطی در بین اعضای موسسه توزیع شده است که بنا به درخواست مکرر فرهنگیان جهت دریافت خودرو خارجی، 327 دستگاه خودرو خارجی نیز توزیع شده است.

مدیر عامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه بانک سرمایه یک شخصیت حقوقی مستقل و تحت نظارت بانک مرکزی است، تصریح کرد: عمده مشکلات موجود مربوط به بانک سرمایه است که تحت نظارت بانک مرکزی است و صندوق نمی‌تواند دخالتی در اداره امور آن داشته باشد.

* صندوق ذخیره در بانک سرمایه پولی ندارد

نیکدل افزود: صندوق و آموزش و پرورش هر دو به بانک سرمایه بدهکار هستند و ما هیچ پولی در بانک سرمایه نداریم که از بین برود. هرگونه اتفاقی برای سپرده‌های مردم در این بانک نیز توسط بانک مرکزی تضمین شده است و متأسفانه مبالغی که بدون پشتوانه وام داده شده از سپرده‌های مردم بوده است.

وی تاکید کرد: ما بارها و بارها روشنگری کرده‌ایم که موضوع اصلی در این هجمه‌ها، اتفاقات بانک سرمایه است و ارتباطی به صندوق ندارد؛ لذا جای نگرانی نیست.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان شعار اصلی این موسسه را شفاف سازی، روشنگری و ارائه آمار به فرهنگیان عضو عنوان کرد و گفت: در بنگاه‌های اقتصادی اگر اجرا متمرکز نباشد، فساد زیاد می‌شود و اگر همه چیز متمرکز باشد، استبداد به وجود می‌آید، لذا برای جلوگیری از بروز این دو پدیده، مشارکت تمامی معاونان، مدیران و فرهنگیان در مدیریت موسسه ضروری است؛ البته اتخاذ تصمیمات، توسط نهادهای مربوطه ایجاد می‌شود.

نیکدل سیاست‌ها و خط مشی‌های موسسه در سال مالی جاری را ارتقای کنترل‌های نظارتی بر شرکت‌های تابعه، استقرار نظام حاکمیت شرکتی و تحول نظام برنامه‌ریزی استراتژیک عنوان کرد.

به گفته وی موسسه و شرکت‌های تابعه در مجموع بیش از یک هزار و 635 میلیارد تومان خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو موسسه ارائه کرده‌اند که علاوه بر خودور، در حوزه‌های بیمه‌ای، گردشگری، تامین مسکن و تسهیلات مالی و اعتباری بوده است. ضمن اینکه کل دارایی معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان چهار هزار و 369 میلیارد تومان است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه مانده واریزی اعضای موسسه حدود یک هزار و 108 میلیارد تومان و واریزی دولت نیز 349میلیارد تومان است، گفت: با احتساب سودهای ناشی از فعالیت اقتصادی موسسه و شرکت‌های تابعه، کل موجودی معلمان، حدود چهار هزار و 300 میلیارد تومان است که از این میزان، حدود یک هزار و 870 میلیارد تومان معادل 42درصد دارایی موسسه در شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، 998 میلیارد تومان معادل 22درصد در شرکت ساختمان معلم ویک هزار و 46 میلیارد تومان معادل 23 درصد در شرکت پتروفرهنگ سرمایه‌گذاری شده است که یک شرکت آن پتروشیمی مروارید است.

* اموال فرهنگیان در هوا نیست که کسی آن را ببرد

نیکدل تصریح کرد: 19 درصد از پتروشیمی خراسان و 40 درصد از پتروشیمی کیان متعلق به فرهنگیان است، بنابراین اموال فرهنگیان عمدتاً به زمین چسبیده است و در هوا نیست که کسی آن را ببرد؛ اموال فرهنگیان صندوق ملکی و اوراق بهادار نیست؛ بلکه عمده سرمایه‌گذاری‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بلند مدت و سودآور هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگیان نگران دارایی‌های خود در این صندوق نباشند و همچنان که به این موسسه اعتماد کرده‌اند، پشتیبان این مجموعه باشند و تحت تاثیر مصاحبه‌های زنجیره‌ای قرار نگیرند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...