نسخه چاپی

لاریجانی از وزارت اقتصاد توضیح خواست

عکس خبري -لاريجاني از وزارت اقتصاد توضيح خواست

رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه وزیر اقتصاد به عنوان عضو مجمع بانك مركزی و عضو شورای پول و اعتبار در مورد موضوع ارز مسئولیت دارد، گفت: در بحث ارز و تلاطم بازار، وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت در مجلس باید توضیح دهد.


به گزارش نما به نقل از ایسنا، علي لاريجاني در جلسه علني امروز (چهارشنبه) مجلس در پاسخ به اخطار نديمي در مورد دليل دعوت از وزير اقتصاد براي پاسخ به سوال نادران نماينده تهران با اين مضمون كه بمب ارزي كه آقاي محمدرضا رحيمي وعده آن را داده است كي عمل خواهد كرد،‌گفت: وزارت اقتصاد در بازار ارز مسئوليت دارد به همين دليل از او براي پاسخ به اين سوال دعوت شده است. البته مي‌توان از مسئولان دولتي درخواست كرد كه در اظهارنظرهاي خود دقت داشته باشند.

وي افزود: البته ممكن است در اين رابطه دولت تمايلي به اصلاحاتي در اظهارنظرها و عبارات خود داشته باشد و اگر بنا باشد نكته‌اي را مطرح كند خود تصميم‌گيري مي‌كند.

بر اساس اين گزارش، ايرج نديمي نماينده لاهيجان به استناد اصل ۸۸ قانون اساسي در مورد سوال از وزرا گفت: اين روال كه اگر مسئول دولتي در مورد موضوعي اظهارنظر كند و آنگاه وزيري در خصوص آن اظهارنظر بايد به مجلس توضيح دهد درست نيست چرا كه آن وزير در مورد اظهارنظر مسئول ديگر هيچ مسئوليتي به عهده ندارد.

وي افزود: موضوع سوال از وزرا از جهات مختلف براي كشور و پاسخگويي به مطالبات مردم مفيد مي‌باشد اما ورود اينگونه مجلس در مورد اظهارنظر يك مسئول دولتي و خواستن پاسخ از وزيري ديگر در مورد آن اظهارنظر درست نيست.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...