نسخه چاپی

تعرفه‌های انتخابات در كجا نگهداری می شود؟

رئیس هیئت مركزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاها گفت: تعرفه‌های انتخابات عموما در محلی نگهداری می‎شود كه وزارت كشور آن را تعیین كرده و فرآیند انتقال آنها نیز با حضور نماینده هیئت مركزی صورت می‎گیرد.

به گزارش نما، محمدمحمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاها درباره ارائه سوء‌پیشینه از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهارکرد: طبق تبصره 3 ماده 26 قانون اساسی و اصلاحیه سال 92 قانون شوراهای شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخابات شوراها موظف هستند که هنگام ثبت‌نام گواهی عدم سوءپیشینه خود را ارائه دهند.

وی افزود: ما درصدد هستیم با هماهنگی که با نیروی انتظامی و وزارت کشور انجام دادیم قرار شده است که نامزدهای انتخابات شوراها بتوانند از امروز برای دریافت عدم سوءپیشینه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با اشاره به اینکه قانون صراحتا گفته است که سوءپیشینه‎ای که برای انتخابات شوراها از سوی نامزدها مطرح می‌شود نباید سه ماه از تاریخ آن بگذرد تاکید کرد: چون ثبت‌نام انتخابات شوراها 30 اسفند ماه است نامزدهای انتخابات شوراها از امروز می‎توانند برای دریافت سوءپیشینه به دفاتر نیروی انتظامی مراجعه کنند.

محمودی درباره اینکه آیا تعرفه‌های انتخابات پس از چاپ به وزارت اطلاعات منتقل می‎شود گفت: وظیفه حفاظت از تعرفه‎ها در سراسر کشور معمولا توسط شورای تامین استان صورت می‎گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های انتخابات عموما در محلی نگهداری می‎شود که وزارت کشور آن را تعیین کرده و فرآیند انتقال آنها نیز با حضور نماینده هیئت مرکزی صورت می‎گیرد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها شهر وروستا خاطرنشان کرد: وظیفه حراست و حفاظت از تعرفه‎های انتخاباتی به عهده شورای تامین هر استان با نظارت وزارت کشور است.
منبع: میزان

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...