نسخه چاپی

نیروهای آمریكایی وارد سوریه شدند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: منابع موثق به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند، نیروهای آمریکایی فعال در صفوف ائتلاف بین‌المللی نیروهای رزمی و تجهیزات خود و نیروهای ائتلاف را در اطراف منبج و مناطق تحت تسلط شورای نظامی منبج در حومه شمال شرقی حلب مستقر کرده‌اند.

به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز عربی، ائتلاف آمریکایی ضد داعش این نیروها و تجهیزات نظامی را به منظور ممانعت از وقوع درگیری بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای "سپر فرات" که مورد حمایت ترکیه هستند در اطراف منبج مستقر کرده است.

این اقدام در پی رخدادهای اخیر در منطقه الباب و حومه آن انجام شده است به طوریکه عناصر داعش از تعداد زیادی‌ از روستاهای تحت تسلط خود در حومه شرقی الباب عقب‌نشینی کرده‌اند.

این گام همچنین همزمان با گسترش خطوط تماس نیروهای ترکیه و نیروهای سپر فرات و نیروهای شورای نظامی منبج و نیز خطوط تماس جدید بین نیروهای نظام سوریه و نیروهای شورا در ۱۶ کیلومتری شهر منبج بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، روسیه به نیروهای ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان که در خطوط تماس با نیروهای ترکیه و نیروهای وابسته به سپر فرات هستند توصیه کرده از هر گونه تنش، درگیری و تقابل به هر دلیلی اجتناب کنند و به هیچ تیراندازی از جانب نیروهای عملیات سپر فرات پاسخ ندهند.

عناصر داعش از تعدادی از روستاهای واقع در شرق خط پیشروی نیروهای دولت سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند و به این ترتیب نیروهای سوری می‌توانند مساحت بیشتری از حومه شرقی حلب را به دست گیرند و عملیاتی که در ۱۷ ژانویه شروع کردند را تکمیل کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: نیروهای سوری روز یکشنبه وارد شهرک استراتژیک "تادف" واقع در جنوب شهر الباب شدند و آن در پی عقب‌نشینی نیروهای داعش از آنجا بود.

به گزارش این دیده‌بانی، نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حال حاضر در حال حرکت به سمت حومه دیر حافر شمالی به سمت شهرک استراتژیک الخفسه واقع در کرانه غربی رود فرات هستند.

همچنان درگیری‌ها در ۲۱ کیلومتری الخفسه ادامه دارد و طی روزهای اخیر با عقب‌نشینی داعش از الباب و دو شهرک بزاعه و قباسین موج حملات شدیدتر شده است.

فعالان سوری نیز در این باره گزارش دادند، ارتش سوریه در پی عقب‌نشینی داعش در حال پیشروی به سمت مناطق تحت تسلط شورای نظامی منبج است که به این ترتیب راه را به روی ارتش ترکیه و نیروهای سپر فرات می‌بندد.

به گفته این فعالان، نیروهای سوری توانستند عصر دوشنبه به خط تماس با مناطق تحت تسلط شورای نظامی منبج برسند که تحت نظر "نیروهای دموکراتیک سوریه" فعالیت می‌کند.

فعالان افزودند، پیشروی نیروهای سوری راه را به روی نیروهای ترکیه و سپر فرات که در تلاش برای پیشروی به سمت حومه شرقی حلب هستند، می‌بندد. همچنین به نیروهای ارتش سوریه اجازه خواهد داد عملیات نظامی خود را در این منطقه تکمیل کنند.

نیروهای سوری تاکنون ده‌ها روستا، مزرعه و تپه را در حومه شرقی و شمال شرقی حلب به دست گرفته‌اند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...