نسخه چاپی

سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با نما:

تخصص دولت در واردات كالاهای غیر ضروری!/ اطلاعات تیم اقتصادی دولت غلط است

عکس خبري -تخصص دولت در واردات کالاهاي غير ضروري!/ اطلاعات تيم اقتصادي دولت غلط است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این مجلس مجلسی نیست كه بتواند اقدام مثبتی در راستای بهبود وضعت كنونی انجام دهد و باید صبر كنیم تا انتخابات برگزار شود.

سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به عدم شفافیت در مهمترین مسائل کشور، گفت: اصولا بودجه نویسی در کشور ما مشکل دارد و عمدتا 24 اصل در بودجه نویسی داریم که 14 اصل آن مورد اتفاق همه است متاسفانه این 14 اصل را نیز رعایت نمی کند.
وی در ادامه به بررسی بودجه و بحث هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: آقای لاریجانی در توضیحاتی که نوبخت و حاجی دلیگانی ارائه کردند بیان کرد هر دو افراد درست می گویند و بحث اصلی این است که همه درآمدهایی که از آزادی سازی پول های ایران و فروش نفت عاید کشورمان می شود باید به خزانه واریز شود.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت بیان کرد: بانک مرکزی دچار تصمیم گیری در خصوص بودجه و دیگر مسائل شده است که متاسفانه تصمیم گیری های اتخاذ شده این مرکز نتوانست بانک مرکزی را به اهدافش نزدیک کند.
وی در ادامه به اظهارات رئیس سازمان انرژی هسته ای مبنی بر این که 100 میلیارد دلار از پول های ایران آزاد شده است اشاره کرد و اذعان داشت: 100 میلیارد دلار به پول ایران می شود 380 هزار میلیارد تومان این میزان می بایست در بودجه خودش را نشان می داد.
ابطحی با طرح پرسشی مبنی بر این که اگر 380 هزار میلیارد تومان وارد کشور شده در کجا این میزان هزینه شده است، گفت: این نوع بیانات و رفتارها نشان دهنده ان است که تیم اقتصادی دولت نه تنها تیم درستی نیستند بلکه اطلاعاتی نیز که به آنها داده می شوند نیز غلط است.
نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت گفت: مردم و نمایندگان مانده اند که حرف کدام مسئولان اقتصادی را قبول کنند چراکه یه مسئول حرف از 100 میلیارد دلار و سیف رئیس بانک مرکزی حرف 6 میلیارد دلار می زند.
وی در ادامه به تشدید تحریم های ثانویه اشاره کرد و بیان داشت: این تحریم ها باعث شده است که بانک مرکزی نتواند دلارهای را وارد کشور کند و بجای طلب می بایست اجناس و کالاهایی را که کره و چین و چند کشور دیگر بر کشورمان عرضه می کنند وارد کنند.
ابطحی ادامه داد: امروز در بازار شاهد هستیم آبگوشت و انواع دسرها از برخی از کشورهای دیگر وارد می شود و این بدان معنا است ما از دو سر برجام خودره ایم.
به گفته ابطحی روحانی به همه وعده هایش عمل کرده اما به وعده هایی که به قدرت های جهانی داده است نه به وعده هایی که به مردم کشورمان داده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این مجلس مجلسی نیست که بتواند اقدام مثبتی در راستای بهبود وضعت کنونی انجام دهد و باید صبر کنیم تا انتخابات برگزار شود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...