نسخه چاپی

قاسم احمدی لاشكی در گفتگو با نما:

مجلس و دولت در امر واردات بی رویه كالا مقصر هستند/ تبدیل پول ایرانی به ارز تنها شغل برای كارگر خارجی ایجاد می كند

عکس خبري -مجلس و دولت در امر واردات بي رويه کالا مقصر هستند/ تبديل پول ايراني به ارز تنها شغل براي کارگر خارجي ايجاد مي کند

عضو كیمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در زمینه واردات بی رویه كالا به كشور دولت و مجلس توامان زیر سوال هستند اگر دولت در اجرای وظایف خود كوتاهی كرد دستگاه نظارتی مجلس كه وظیفه نظارت بر دولت را بر عهده دارد تاكنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده است.

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما در واکنش به واردات کالا در شب عید و بر هم زدن توازن بازار در شب عید گفت: علی رغم این همه تأکیدات در امر واردات در کشور مطرح می شود شاهد هستیم که عملا اتفاقاتی در کشور می افتد مثلا در حوزه کشاورزی از کشورهایی همچون مصر و ترکیه میوه برای پوشش انبارها وارد می کنیم.
وی در ادامه افزود: وقتی به کشاورز انگیزه داده نمی شود و برف زدگی آسیب های جدی برای کشاورزان و مردم ایجاد می کند و تنها به فکر ندادن تغییر کاربری ها هستیم در حالی که از سوی دولت توجهی به کشاورزان نمی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نمی توان نیاز جامعه را کتمان کرد و دولت مجبور است برای تأمین نیاز شب عید میوه را از خارج وارد کشور کند.
احمدی لاشکی در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: در شب عید که می بایست پول و ارز خود را در کشور در جهت چرخیدن چرخ صنعتگران و کارخانجات و کشاورزان هزینه کنیم دولت پول کشورمان را تبدیل به ارز کرده و شغل برای کارگر کشورهای همسایه و دیگر کشورها ایجاد می کند.
وی در ادامه به عملکرد وزیر جهاد و صنعت معدن وتجارت اشاره کرد و اذعان داشت: این دو وزیر در حوزه مسئولیت خود نتوانستند خوب عمل کنند و این نوع عملکرد وزرا به ضرر فعالان اقتصادی و کشاورزان تمام می شود.
نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در خانه ملت بیان کرد: طبق نظر کارشناسان اگر هر ایرانی در شب عید دو میلیون تومان در عید هزینه کنند این میزان باعث می شود تا نقدینگی در کشور به گردش در بیاید و به نفع تولید کنندگان و صنعت گران تمام خواهد شد اما متاسفانه با واردات کالا و میوه از خارج شاهد هستیم دولت به ضرر صنعتگر و کشاورز داخلی کار می کند.
عضو مرکزی فراکسیون ولایت بیان کرد: در زمینه واردات بی رویه کالا به کشور دولت و مجلس توامان زیر سوال هستند اگر دولت در اجرای وظایف خود کوتاهی کرد دستگاه نظارتی مجلس که وظیفه نظارت بر دولت را بر عهده دارد تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده است.
وی در خاتمه با تأکید بر این مطلب برخی از استیضاح ها در مجلس سیاسی هستند، گفت: نمایندگان در آنجایی که باید وزیر را زیر سوال ببرند و رای اعتمادی که به وزیر داده اند را از وی پس بگیرند سکوت می کنند و اگر سکوتی شکسته شود با رایزنی ها وزیر رای اعتمادش را به مجلس پس نمی دهد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...