نسخه چاپی

سردار غیب پرور:كافی است دولت لب تر كند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با تمام وجود آماده همكاری با دولت است، كافی است دولت لب تر كند.

به گزارش نما، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در محل نمایشگاه دائمی دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: بسیجیان توانمند در عرصه علم و پژوهش از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور یافتند و جای هیچ استانی خالی نیست که این مسئله پیامی دارد و نشان می‌دهد که قابلیت علمی در جای‌جای کشور وجود دارد. بنابراین حق نداریم هیچ نقطه کشور را خط بزنیم.

غیب‌پرور ادامه داد: نوع محصولات ارائه شده در این نمایشگاه یا مشابه خارجی ندارد یا بهتر از مشابه خارجی است یا در ردیف مشابهات خارجی قرار دارد و این مسئله از سوی پژوهشگران کشور با استدلال علمی و منطقی اعلام شده است.

وی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه علم و فناوری تأکید کرد: ما در بخش علمی هم‌افزایی نداریم، از سوی دیگر علم باید با چرخه صنعت ارتباط داشته باشد، علم باید تجاری‌سازی شود و سهم علم در تولید ناخالص ملی ما مبهم است و این بسیار حیف است.

غیب‌پرور ادامه داد: توانمندی با پتانسیل بسیاری را می‌بینیم ولی از یک طرف توانمندی بسیاری داریم و از طرف دیگر ابهامات و اشکالاتی وجود دارد.

وی افزود: از روز گذشته که جشنواره جهادگران علم و فناوری افتتاح شد، تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شده ولی تمام اینها یک در برابر هزار است، خدا کند دستگاه‌های متولی این هم‌افزایی را باور کنند تا بتوانیم توانمندی‌هایمان را به منصه ظهور برسانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر به اقتصاد مقاومتی به صورت لایه‌ای نگاه کنیم، گاهی بسیج در عرصه‌های کوچک ورود کرده است، گاهی در لایه‌های میانی مانند آبخیزداری ورود کرده است که در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با 500 هزار هکتار زمین تفاهم همکاری داریم.

وی افزود: بخشی از اقدامات نیز اقدامات کلان است که باید حق داد بسیج زمانی به این موضوع ورود پیدا می‌کند که زمینه ورود فراهم باشد.

وی با بیان اینکه بسیج با تمام وجود آمادگی همکاری با دولت است، گفت: کافی است دولت لب تر کند.

وی افزود: در هر عرصه‌ای که مقام معظم رهبری در رابطه با اقدام و عمل فرموده‌اند، ما باید به خودمان نمره بدهیم که در این صورت می‌بینیم خیلی جا دارد تا به نمره قبولی برسیم.

غیب‌پرور گفت: دولتمردان سعودی باید حواسشان باشد، رژیم اشغالگر قدس قطعا خیرخواه آنها نیستند و می‌خواهند منفعت خبیصانه خود را ببرند.

وی افزود: با خیزشی که در امت اسلامی رخ داده است، این قبیل حرف‌ها به نتیجه نمی‌رسد، ما یک امید روشن نسبت به آینده داریم، مسلمانان همدیگر را پیدا کردند و الفت ایجاد شده است. چه کسی می‌خواهد جلوی اینها را بگیرد؟ این چیزی نیست جز برکت و جانفشانی‌های بلاد اسلامی.

وی گفت: ابتدا به دنبال انشقاق در بلاد اسلامی هستند ولی ما مسلمانان هیچ مشکلی با هم نداریم. آنچه که محل منازعه ماست، با یکی، دو تا دولت است، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس.

غیب‌پرور ادامه داد: آن کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند می‌خواهند انشقاق بین امت اسلام ایجاد کنند و ما باید مراقبت کنیم.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...