نسخه چاپی

ترامپ: بزرگترین ارتش را می‌سازم

رئیس جمهور آمریكا در مصاحبه با یك شبكه تلویزیونی، درباره طرحش برای افزایش منابع مالی برای ساختن «بزرگترین ارتش» در این كشور سخن گفته است.

به گزارش نما، رئیس جمهور آمریکا میگوید که میخواهد بزرگترین ارتشی که این کشور تاکنون به خود دیده را ایجاد کند.

دونالد ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس و دوستان» وابسته به شبکه فاکس نیوز به سوالاتی از قبیل برنامه هایش برای تجهیز ارتش این کشور و همچنین برخی دیگر از مسائل پرداخت.

در ابتدا یکی از سه مجری این برنامه از رئیس جمهور آمریکا درباره انتقاد جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه از ناکافی بودن برنامه ترامپ برای تجهیز ارتش سوال کرد.

پیشتر در خبرها آمده بود که به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده بودجه دفاعی آمریکا 54 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

ترامپ در پاسخ به سوال مجری شبکه گفت : «ما منابع مالی زیادی را برای ارتش هزینه خواهیم کرد. ما غیر از این کار چاره دیگری نداریم. بسیاری فکر میکنند که این میزان پول زیادی است. ممکن است که 30 میلیارد دلار دیگر هم اضافه کنیم. تا زمان خروج من(از قدرت) ما بزرگترین ارتشی را که ما تاکنون داشتیم، خواهیم داشت».

در ادامه این مصاحبه از ترامپ در خصوص طرح خدمات درمانی و بهداشتی موسوم به «اوباما کِر» سوال شد. رئیس جمهور کنونی با تاکید بر «فاجعه» بودن این طرح، از طرح خودش برای جایگزنی خبر داد و قول داد که طرحش «بسیار بهتر» از طرح دولت اوباما خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا از فرصت این مصاحبه برای صحبت درباره مواضع تندش در خصوص مهاجرت، حفاظت از مرزها و اخراج مهاجران غیرقانونی هم استفاده کرد. او گفت که در مصاحبه سالیانه خود در کنگره آمریکا درباره ارتش، مرزها و طرح خدمات درمانی صحبت خواهد کرد.

قرار است عصر امروز سه شنبه به وقت آمریکا، ترامپ با حضور در کنگره این کشور اولین سخنرانی سالیانه خودش را ارائه کند.

او گفت: «ما میخواهیم که افراد بد را از کشور بیرون کنیم. افراد بد شامل اعضای باندهای تبهکار، قاچاقچیان مواد مخدر و در برخی موارد افراد قاتل. من از همان روز اول ریاست جمهوری ام گفتم که افراد بد را از کشور بیرون میکنم».

مجری آـمریکایی از رئیس جمهور کشورش سوال کرد که شما این همه منابع مالی را چگونه میخواهید برای ارتش هزینه کنید. این پولها ا کجا خواهد آمد؟

ترامپ در پاسخ تاکید کرده که با یک اقتصاد احیا شده، هزینه های نظامی ارتش آمریکا تامین خواهد شد.

در بخش دیگری از مصاحبه، مجری سوال کرد آیا مواردی پیش آمده که گزارشهای خبری و نوشته های منتشر شده در رسانه ها درباره او درست باشد؟ آیا شما اذعان دارید که دچار اشتباه شده باشید؟

ترامپ در ابتدا با مقاومت همراه با شوخی در برابر پاسخ دادن به این سوال گفت که البته که در طی سالیان طولانی شما اشتباهاتی انجام می دهید.

او البته با اشاره به تنشهایش با رسانه های آمریکایی که به انها «اخبار جعلی» لقب داده، گفته که بسیاری از اخباری که آنها دربارش منتشر می کنند بدون منبع و یا دارای منابعی است که خودشان ساخته اند.

در ادامه مصتحبه از رئیس جمهور آمریکا از خبر منتشر شده درباره اقدام جنجالی سخنگوی کاخ سفید برای یافتن «افرادی که اطلاعات را از کاخ سفید درز میدهند»، سوال شد.

در خبرها آمده بود که «شان اسپایسر» به این منظور حتی از کارکنان زیر مجموعه خودش خواسته که تلفنهای همراه خودشان را برای بررسی در اختیار مقامات قرار دهند.

ترامپ در ابتدا با تاکید بر اینکه «شان آدم خوبی است»، اما من برای مقابله با آن موضوع اقدام متفاوتی میکردم اما خوب من مشکلی با اقدامش ندارم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: البته ما اینجا(کاخ سفید) مشکل بزرگی درباره درز و نشر اطلاعات نداریم بلکه مشکل، درز و اطلاعات در (دیگر بخشهای) دولت است».
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...