نسخه چاپی

مرخصی تشویقی پدران صاحب فرزند شده به 3 روز كاهش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز صبح (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی مواد ارجاعی برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان، از 200 نماینده حاضر در صحن علنی با 113 رأی موافق،‌ 48 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع، بند (ب) ماده 118 این لایحه را برای رفع ایرادات شورای نگهبان با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

به گزارش نما، طبق مصوبه مجلس، تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم، تمامی مردان شاغل در قوای سه‌گانه، بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی که صاحب فرزند می‌شوند، از 3 روز مرخصی تشویقی برخوردار می‌شوند.

کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه برای رفع ایراد شورای نگهبان این بند را کلاً از متن برنامه حذف کرده بود و به عبارتی کلاً با مرخصی تشویقی پدران صاحب فرزند شده مخالفت کرده بود، اما در جریان بررسی این بند علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مرخصی تشویقی 3 روزه را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

به گزارش فارس، طبق برنامه پنجم توسعه که تا پایان سال جاری در حال اجراست، مرخصی تشویقی برای مردانی که صاحب فرزند می‌شوند، 14 روز بود اما این میزان مرخصی در قانون برنامه ششم توسعه به 3 روز کاهش یافت.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...