نسخه چاپی

فقر مطلق 43 میلیون آمریكایی از زبان ترامپ

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نشست مشترک کنگره گفت: بیش از 43 میلیون نفر در آمریکا اکنون در فقر به سر می برند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، ترامپ بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) افزود: 94 میلیون آمریکایی اکنون شامل نیروی کار نمی شوند و بیش از 43 میلیون نفر کوپن غذایی دریافت می کنند.
وی افزود: از میان هر پنج آمریکایی، بیش از یک نفر در سالهای نخست اشتغال خود بیکار هستند و ما بدترین وضع مالی را در دوران بعد از رکود (مالی) در 65 سال گذشته داشته ایم. دولت قبلی در هشت سال گذشته بیش از همه رئیسان جمهوری پیشین خود بر بدهی کشور اضافه کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما از زمان تصویب قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) بیش از یک چهارم از حرفه های تولیدی خود را از دست داده ایم و 60 هزار کارخانه را از زمان عضویت چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 از دست داده ایم. پارسال کسری تجاری ما در مراوادات کالا با جهان تقریبا 899 میلیون دلار بود.
ترامپ همچنین گفت که دولتش مجموعه ای از مشکلات ناشی از سیاست خارجی را به ارث برده است.
وی ادامه داد: برای تحقق اهدافمان در داخل و خارج باید موتور اقتصاد آمریکا را دوباره روشن کنیم و کار را برای شرکت ها برای همکاری تجاری با آمریکا آسانتر و خروج شرکت ها را دشوارتر کنیم.
بر اساس داده های اداره آمار آمریکا در سال 2015، نرخ رسمی فقر در آمریکا 13.5 درصد است. بر اساس آمارهای رسمی در آن سال حدود 43.1 آمریکایی در فقر زندگی کرده اند.
تارنمای ویکی پدیا درباره وضع فقر در آمریکا با استناد بر منابع موجود گزارش داده است که در سال 2015 میلادی 13.5 یا 43.1 میلیون آمریکایی در فقر زندگی کرده اند.
از دهه 1930 نرخ نسبی فقر بطور مداوم بیش از سایر کشورهای ثروتمند بوده است. کالیفرنیا با 20.6 درصد بالاترین آمار فقر را در مقایسه با ایالت های دیگر آمریکا دارد و کمترین نرخ فقر در ایالت های نیوهامشایر، ورمونت، مینوسوتا و نبراسکا بوده است بین8.7 و 9.1 درصد از جمعیت آنها در فقر بسر می برند.
به گزارش ایرنا، این در حالیست که فاصله طبقاتی در جهان سرمایه داری و از جمله آمریکا بارها مورد اشاره بسیاری از اقتصاددانی نظیر توماس پیکتی برنده جایزه نوبل در اقتصاد و نیز نهادهای مختلف قرار گرفته است.
سازمان امدادرسانی و خیریه 'آکسفام' اخیرا در گزارشی اعلام کرد که در دنیا 8 مرد ثروتی معادل دارایی‌های نیمی از جمعیت دنیا را در اختیار دارند که شش نفر از آنها آمریکایی هستند.
ترامپ در سخنرانی بامداد چهارشنبه خود همچنین، موضوعات دیگری را از جمله درباره مبارزه با کارتل های مواد مخدر، مبارزه با داعش، جلوگیری از ورود افراد تازه وارد، حمایت از ناتو و در عین حال تاکید بر پایبندی کشورها به تعهدات مالی خود و ساخت دیوار در مرز جنوبی کشورش و غیره مطرح کرد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...