نسخه چاپی

رئیس كمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 در گفتگو با نما:

بودجه ٣٣٠ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگردها در بودجه 96 /كاهش سقف حقوق معاف از مالیات كارگران و كارمندان بخش خصوصی اصلاح شد

عکس خبري -بودجه 330 ميليارد توماني براي مقابله با ريزگردها در بودجه 96 /کاهش سقف حقوق معاف از ماليات کارگران و کارمندان بخش خصوصي  اصلاح شد

نمایندگان مجلس مصوبه خود در خصوص كاهش سقف حقوق معاف از مالیات كارگران و كارمندان بخش خصوصی را اصلاح كردند. بر این اساس سقف معافیت مالیاتی حقوق كارگران به ۲ میلیون تومان در سال ۹۶ افزایش یافت تا بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان به جیب كارگران برگردد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (شنبه، 7 اسفند) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور با 168 رای موافق بند الف تبصره 6 این لایحه را تصویب کردند که بر اساس آن سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال 96 برای کارمندان دولت ماهانه 2 میلیون تومان و برای کارگران 1.5 میلیون تومان تعیین شد.
درپی این مصوبه،گروه های مختلف از مسئولان و صاحب نظران این مصوبه را تبعیضی آشکار بین کارگران و کارمندان از سوی مجلس خواندند و واکنش های مختلفی داشتند و معتقد بودند: در حالی طی سالهای گذشته سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان بوده که با مصوبه مجلس دهم تبعیضی بین 13میلیون کارگر با کارمندان دولت ایجاد شده است، در پی تذکرات پیاپی نمایندگان که این مصوبه را تبعیضی آشکار دانسته و خواهان رفع این تبیض شدند که علی لاریجانی از کمیسیون تلفیق خواست که این مصوبه را دوباره بررسی کرده و به صحن مجلس گزارش دهد، و بهارستان نشینان در جلسه روز دوشنبه خود مصوبه پیشین خود درباره معافیت مالیات بر درآمد در سال 96 را اصلاح کردند بر این اساس میزان معافیت بر درآمد برای دولتی ها و خصوصی ها یکسان تعریف شد.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره این مصوبه گفت:می خواهم برای شفافیت ذهن کارگران و بخش خصوصی دوباره اعلام می کنم ،ما بدلیل اینکه خط فقر کمی بالا است معافیت مالیاتی را از یک و نیم به دو میلیون تومان افزایش دادیم ،قاعدتا تبصره های قانن مالیاتهای مستقیم به هم متصل هستند ،ما منظورم این است کل کارگران بخش خصوصی و دولتی همه و کارگران این معافیت شامل شان می شود.
وی افزود : در مجلس بطور شفاف این متن خوانده شد که ما کل کارکنان را مشمول این قانون قرار می دهیم و اثرات جبرانی برای کسری منابع را به گونه برنامه ریزی خواهیم کرد که برای دولت نیز مشکلی پیش نیاید.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 با اشاره به اختصاصی مبلغ 100 میلیون دلار را برای مقابله با ریزگردها در قالب برنامه بودجه 96 گفت: 330 میلیارد تومان در بودجه سال 96 برای مقابله با ریزگردها و آثار تبعی آن پیش بینی شده است در برگشت لایحه دولت به کمیسیون تلفیق بودجه کمیسیون این موضوع را تصویب کرد، در موضوع استفاده از قیر رایگان وزارت نفت 13 درصد ازمنابع قیر را برای مالچ پاشی برای جلوگیری از آثار زیست محیطی ریزگردها در مناطقی که دچار مشکل هستند مصوب شده است که اختصاص خواهد یافت.
درباره سایر موضوعات زیست محیطی هم در این بخش منابع جابجا خواهد شد برای حمایت از تالاب ها و موارد دیگر که در موضوع ریزگردها تاثیر گذار هستند.
تاجگردون درباره ارجاع بندهای مبنی بر اعطای تسهیلات خرید تجهیزات آزمایشگاه ها به کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات نیز تاکید کرد: بحثی در کمیسیون تلفیق مطرح شد درباره استفاده از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به روشی که سپرده گذاری کنیم در بانک که دانشگاههای مختلف بتوانند با استفاده از این تسهیلات تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی مورد نیازشان را تامین کنند.
چون آن بخش مربوط به برداشت از صندوق توسعه ملی خلاف سیاستهای کلی بود اخطار قانون اساسی در مجلس داده شد و با رای نمایندگان این پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد ،ما بدنبال این هستیم که تجهیزات فرسوده را در دانشگاههای پزشکی مادر کشور ترمیم کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...