نسخه چاپی

ممنوعیت فعالیت پزشكان، دندانپزشكان و داروسازان استخدام دستگاه‌های اجرایی در بخش خصوصی

به گزارش نما - ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه با اصلاح ماده ۸۹ لایحه برنامه ششم توسعه هرگونه فعالیت انتفاعی پزشکی در مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی و عمومی غیردولتی پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام پیمانی یا رسمی دستگاه‌های اجرایی هستند را ممنوع کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه مصوب کردند: پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام پیمانی و یا رسمی دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون هستند، مجاز به فعالیت انتفاعی پزشکی در مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی، عمومی غیردولتی با رعایت تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳ و یا فعالیت انتفاعی پزشکی در بخش خصوصی مرتبط با حوزه ستادی مربوط به غیر از دستگاه اجرایی خود نیستند. مسئولیت اجرای این بند به عهده وزرای وزارتخانه‌های مربوطه و معاونان آنها و مسئولان مالی دستگاه‌های مذکور است.

دولت مکلف است در اجرای این حکم با جبران خدمات ذی‌نفعان از طریق اعمال تعرفه خاص در چارچوب بودجه سنواتی اقدام کند. اجرای این حکم مشروط به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی، پرداخت حقوق مناسب و تامین اعتبار در بودجه‌های سنواتی است.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...