نسخه چاپی

اسرائیل بدنبال تشكیل ناتوی عربی علیه ایران

وزیر جنگ رژِیم صهیونیستی در گفتگو با یك روزنامه آلمانی، ایران را دشمن مشترك اسرائیل و اعراب دانسته و خواستار تشكیل یك ائتلاف نظامی مشابه ناتو متشكل از كشورهای عرب منطقه علیه ایران شد.

به گزارش نما، "آویگدور لیبرمن"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت"، ایران را دشمن مشترک عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل دانست.



لیبرمن که خواستار تشکیل یک ائتلاف عربی علیه ایران در منطقه شده در این باره در گفتگو با روزنامه "دی ولت" گفت: حالا زمان آن رسیده که ائتلافی از همه نیروهای میانه رو را در خاورمیانه علیه ترور بسازیم. در آمریکا نیز درباره تشکیل چنین ائتلافی بحث می شود.



وی افزود: برای کشورهای میانه رو سنی مانند عربستان سعودی مشخص شده است که بزرگترین خطر برای آن ها اسرائیل یا صهیونیسم و یهود نبوده بلکه ایران است. لیبرمن دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را هم از جمله سنی های میانه رو ارزیابی کرده و گفت: فرقی نمی کند که شرکای ما در این طرح، مسلمان، یهود یا مسیحی باشند. من اعتقاد دارم که کشورهای میانه رو عربی برای حیات خود بیشتر به اسرائیل نیاز دارند تا اسرائیل به این کشورها.



لیبرمن تشکیل یک ائتلاف واقعی ضد ایرانی در منطقه را مانند ناتو همراه با تعهدات واقعی دانسته و با اشاره به ناتو گفت: این ائتلاف مبتنی بر این اصل است که هر کشوری آماده حمایت از دیگران باشد و توسط دیگر کشورها هم مورد حمایت قرار گیرد.



وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اسرائیل را قدرتمند ارزیابی کرد که می تواند از خود حمایت کند و تاکید کرد که اسرائیل قادر است همچنین به متحدان عرب خود کمک کند.



لیبرمن همچنین در این گفتگو به پنج کشور از شش کشوری که توافق اتمی با ایران را منعقد کرده اند از جمله آلمان با ذکر نام انتقاد وارد کرد.



لیبرمن همچنین اروپا را متهم به در پیش گرفتن یک سیاست غیر سازنده یکجانبه درطرفداری از فلسطینیان کرده و گفت: بهترین نقشی که اروپا می تواند در این اختلافات ایفا کند این است که خاورمیانه را به سادگی فراموش کند. ما برای گفتگو با همسایگان خود نیاز به میانجی نداریم.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...