نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

افزایش ركود و بیكاری به دنبال سیاست كاهش تورم به هر قیمت/ آماری كه دولت ارائه می دهد بی پایه و اساس است

عکس خبري -افزايش رکود و بيکاري به دنبال سياست کاهش تورم به هر قيمت/ آماري که دولت ارائه مي دهد بي پايه و اساس است

آقای رئیس جمهور مدام از تورم تك نرخی صحبت می كنند، خوب وقتی شما جلوی رونق كسب و كار را گرفته اید و نمی گذارید در جامعه گردش مالی بوجود بیاید، دیگر پائین نگه داشتن نرخ تورم كار شاقی نیست. دولت این روزها تورم را به قیمت ركود اقتصادی و افزایش بیكاری در سطح جامعه پائین نگه داشته شده است.

از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، منتقدان عملکرد دولت با القاب متفاوتی همواره مورد لطف رئیس جمهور و سایر اعضای کابینه قرار گرفته اند. در آخرین مورد آقای روحانی منتقدان را دارای آلزایمر سیاسی خواند. در همین رابطه نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه برخورد آقای روحانی با منتقدانش گفت: برخورد آقا روحانی با منتقدان نسبت به سایر روسای جمهور تندتر و با لحن بدتری صورت می گیرد که این شایسته یک رئیس جمهور و آن هم در کسوت روحانیت نیست.
موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی نما با اشاره به این نکته که دستاویز حمله آقای رئیس جمهور به منتقدان آمار غلط و نادرست است، اظهار داشت: رئیس جمهور علی رغم افزایش بسیار بالای هزینه های پزشکی، ادعای پائین آمدن نرخ خدمات پزشکی را می کند و بر همین اساس به منتقدان حمله می کند.
نماینده مردم بجنورد در مجالس هشتم و نهم به صداو سیما پیشنهاد برگزاری یک مناظره بین منتقدان و دولتمردان را داد و افزود: ما می دانیم چقدر آماری که دولت ارائه می دهد بی پایه و اساس است، لذا لازم است رودور این آمارها نقد شود تا آقای رئیس جمهور دیگر نتواند منتقدان را دارای آلزایمر سیاسی بخواند که شایسته او نیست.
وی با بیان اینکه تنها رئیس جمهوری که با منتقدانش مانند آقای روحانی برخورد می کند، ترامپ است، عنوان کرد: باید به آقای رئیس جمهور یادآوری کنم که اولین بار مجلس نهم ده هزار میلیارد تومان برای بودجه سلامت کشور اختصاص داد و اگر دفترچه سلامت مطرح شد برای این است که در دولت قبل بحث پزشک خانواده و سیستم ارجاع اجرائی شد، شاید با بیان این نکات ایشان دیگر منتقدان را افرادی دارای آلزایمر نخواند.
این فعال اصولگرا همچنین با اشاره به سخنان آقای رئیس جمهور در خصوص افزایش ظرفیت برداشت از میادین گازی و نفتی در جنوب کشور گفت: بر طبق آمار موجود دولت یازدهم حتی یک ریال بیشتر نسبت به گذشته برای سرمایه گذاری در جنوب تخصیص نداده است، چرا با سخنان عوامانه به دنبال آن هستند که افکار عمومی را فریب دهند.
وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور مدام از تورم تک نرخی صحبت می کنند، خوب وقتی شما جلوی رونق کسب و کار را گرفته اید و نمی گذارید در جامعه گردش مالی بوجود بیاید، دیگر پائین نگه داشتن نرخ تورم کار شاقی نیست. دولت این روزها تورم را به قیمت رکود اقتصادی و افزایش بیکاری در سطح جامعه پائین نگه داشته شده است.
ثروتی از ادعای دولت در خصوص رشد اقتصادی بالای هفت درصد اظهار تعجب کرد و گفت: آماری ارائه می دهند که هیچ یک از کارشناسان اقتصادی آن را تائید نمی کند، نکته جالب اینجاست که این آمار نه تنها در داخل از سوی کسی و یا نهادهائی چون مرکز آمار و بانک مرکزی تائید نمی شود بلکه از سوی صندوق بین المللی پول و بانک تجارت جهانی نیز تائید نمی شود.
وی از قانون شکنی دولت در خصوص واریز پول به صندوق توسعه ملی یاد کرد و اظهار داشت: قانون می گوید باید 38 درصد از محل درآمد نفت به این صندوق واریز شود، اما آقای رئیس جمهور مدام با درخواست مکرر از رهبری اجازه گرفت تا بیست درصد از درآمد نفتی را واریز کند لذا اگر الان پولی در این صندوق است به دلیل واریز آن در دولت قبلی است.
ثروتی در پایان دولت یازدهم را بدهکارترین دولت ایران در دو قرن اخیر خواند و افزود: این دولت صد هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت انتشار داده است. هیچ دولتی به اندازه نصف این مقدار نیز تا کنون کشور را به این میزان دچار بدهی نکرده بود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...