نسخه چاپی

نفوذ اشرافی‌گری در مجلس دهم

یك كارشناس اقتصادی از نفوذ خوی اشرافی‌گری در مجلس سخن گفت و اعلام كرد: حقوق ۲۴ میلیونی، دفاع از قوه مجریه در دریافت حقوق‌های نجومی است.

به گزارش نما، عبد المجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به مصوبه حداکثر حقوق 24 میلیون تومانی مدیران از سوی مجلس اظهار داشت: متأسفانه خوی اشرافی گری نیز در مجلس نفوذ کرده و افرادی که به عدم استیضاح آقای آخوندی که نماد اشرافی گری است، رأی می دهند یعنی رأی به اشرافی‌گری داده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان با این کارها باید در محضر خدا پاسخگو باشند، گفت:‌ باید بدانند که " وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ " بر اساس معنی این آیه، مورد سوأل و بازخواست قرار می‌گیرند اگر نسبت به حقوق بیت‌المال کوتاهی کنند.این کارها فاصله طبقاتی را افزایش می‌دهد، اگر می خواستیم این اتفاقات در این حکومت نیز رخ دهد، چرا انقلاب کردیم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این یک نوع تحجر است، خاطر نشان کرد: برخی رفتار‌های در این دولت، فاصله طبقاتی و ضریب جینی را افزایش و به نوعی فقرا را فقیر‌تر و اغنیا را غنی‌تر کرده است. مجلس باید از این رفتار‌ها برائت بجوید ولی می بینیم این مجلس از رفتار‌های قوه مجریه دفاع می‌کند.

شیخی با تأکید بر اینکه انگیزه رفتن به مجلس از انگیزه‌ الهی برای پذیرفتن نمایندگی مردم به انگیزه ای مادی تبدیل شده، گفت: این یکی از ثمرات حقوق‌های بالا در مجلس است. بنابراین باید قوانینی را وضغ کند که در شأن افراد متوسط جامعه باشد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...