نسخه چاپی

عالم سنی فتوای قتل سازندگان فیلم موهن را صادر كرد

فتوای قتل سازندگان و توزیع‌كنندگان فیلم موهن آمریكایی به عنوان «كافر حربی» توسط یك عالم سنی صادر شد. خبرگزاری فارس: عالم سنی فتوای قتل سازندگان فیلم موهن را صادر كرد

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری المنار، یک مفتی سلفی فتوای قتل همه مشارکت‌کنندگان در [ساخت] فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) را که در آمریکا منتشر شده است، صادر کرد.

بنابر این گزارش، فتوای «شیخ احمد فواد عشوش» مفتی سلفی که در یک سایت متعلق به سلفیون جهادی منتشر شده است بر «وجوب قتل کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران» این فیلم موهن تاکید شده است و در متن آن آمده است: من دارای [نظر و] فتوایی درباره همه افرادی که در ساخت این فیلم مشارکت کردند، هستم از تهیه‌کننده تا کارگردان و بازیگر»

وی افزوده است: قتل آنها بر هر مسلمانی که چنین قدرتی داشته باشد واجب است و کشتن آنها حکمی اسلامی و قطعی است که همگان بر آن اجماع دارند.

این شیخ سلفی مشارکت‌کنندگان در این فیلم را کافر حربی قلمداد کرده و تاکید کرده است: کسانی که در ساخت این فیلم حاضر شده‌اند کافرانی در جنگ با خدا و رسول اسلام(ص) است که هیچ حقی ندارند و امانی برای آنها نیست و هر نمونه دیگری در این باره نیز باید اینگونه باشد.

وی خطاب به جوانان امت اسلامی افزوده است: حکم ساب قتل است و این چیزی است که از زمانه صحابه تا امروز همه بر آن اتفاق نظر دارند و من از هر کس دستش می‌رسد می‌خواهم که سازندگان و کسانی که به ترویج این فیلم کمک می‌کند را به قتل برسانند.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...