نسخه چاپی

سفیر آمریكا: سازندگان فیلم موهن احمقند

سفیر آمریكا در برلین با تاكید بر اینكه سازندگان فیلم توهین آمیز به پیامبر اكرم(ص) یا افرادی مغرضند و یا احمق و یا هر دو چنین عملی را اقدامی وحشتناك و بی حساب و كتاب ارزیابی كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" ، "فیلیپ مورفی" سفیر آمریکا در برلین در گفتگو با "ابند بلات" کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی را یک تراژدی نامیده و درباره این مطلب که فیلم موهن با توجیه آزادی عقیده آیا باید اجازه پخش دریافت کند یا نه این پرسش را مطرح می کند که آیا آزادی بیان به کسی این حق را می دهد که در یک سینمای شلوغ اعلام آتش کند؟ خیر، این نقض آزادی بیان محسوب می شود.

وی افزود: انسانهایی که فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم را ساخته اند یا افرادی مغرض بوده اند و یا احمق و یا هر دو. آنها اقدامی عجیب و وحشتناک و بی حساب را انجام داده اند.

"ایلس آیگنر" وزیر محافظت از حقوق مصرف کنندگان در آلمان نیز یک ممنوعیت پخش فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم در آلمان را خواستار شده و اظهار داشته است که اگر این فیلم توهین آمیز در آلمان نمایش داده شود ما درگیریهای جدی را در کشورمان تجربه خواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد که از همه ابزارهای لازم برای دفع این تهدیدی که برای نظم عمومی به وجود آمده است باید استفاده شود.

آیگنر همچنین با تاکید بر اینکه آزادی بیان نعمتی بزرگ است، در عین حال خاطر نشان کرد که اما توهین هدفمند به مذاهب هم پذیرفتنی نیست. در این زمینه باید مرزها و حدود کاملا مشخص شود.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...