نسخه چاپی

نیویورك‌تایمز بار دیگر افشاگری كرد/ تهدیدی جدی برای آمریكایی‌ها؟

به گزارش نما - رونامه پرتیراژ آمریکایی، در جدیدترین افشاگری خود گزارش داد که رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص کره شمالی به ترامپ هشدار داده بود.

به گزارش خبرآنلاین، وب سایت روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا به ترامپ هشدار داده بود که کره شمالی ضروری ترین مشکلی است که پیش روی دولت جدید آمریکا قرار دارد.

نیویورک تایمز در گزارش جدید خود از دستور مخفیانه اوباما در سال 2014 برای تشدید حملات سایبری به تاسیسات موشکی کره شمالی خبر داده است، طرحی که بی شباهت به طرح مشترک واشنگتن و تل آویو در توسعه ویروس استاکس نت برای ایجاد اخلال در صنعت هسته ای ایران نیست، اما به گفته برخی کارشناسان موفقیت چندانی به همراه نداشته است.

اما گروهی دیگر از تحلیلگران این حملات سایبری صورت گرفته را موفقیت آمیز می دانند و معتقدند که این مسئله موجب شده تا وقفه ای چندساله در برنامه موشک های قاره پیمای کره شمالی ایجاد شود.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در عین حال امسال در نطق آغازین سال نو گفته بود که این کشور در واپسین مراحل آزمایش نخستین موشک قاره پیما با توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا است.

این رسانه به نقل از منابع آگاه و با استناد به تحقیقات صورت گرفته در این رابطه می افزاید که دولت آمریکا هنوز هم نمی تواند به دلیل ماهیت خاص برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی، به طرز موثری با آنها مقابله کند.
در مشروح این خبر ایرنا به نقل از نیویورک تایمز می نویسد: تهدید فعلی کره شمالی به اندازه ای است که اوباما پیش از ترک کاخ سفید به دونالد ترامپ هشدار داده بود که این مسئله «احتمالا ضروری ترین مشکلی است» که باید به آن رسیدگی شود.

بر اساس گزارش این رسانه، اوباما در همین راستا و در سال 2014 به وزارت دفاع خود دستور داده بود که حمله های سایبری و الکترونیکی علیه کره شمالی را افزایش دهد تا پیش از شلیک موشک ها و یا پس از آن در عملکرد آنها اخلال ایجاد کند.
نیویورک تایمز با بیان اینکه این حملات سایبری یادآور طرح مشترک دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اخلال در عملکرد صنایع هسته ای ایران با استفاده از ویروس استاکس نت است، می افزاید که در موفقیت این طرح جای تردید وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که گرچه حامیان این طرح معتقد بودند که برنامه موشک های قاره پیمای کره شمالی را دستکم چند سالی به تاخیر انداختند، برخی از دیگر کارشناسان می گویند که شکست چند پرتاب موشکی بعدی این کشور ممکن است صرفا ناشی از ضعف های ساختاری بوده باشد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امسال در نطق آغازین سال نوی میلادی گفته بود که کشورش در مراحل نهایی پرتاب آزمایشی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) قرار دارد.

کره شمالی چندی پیش یک موشک بالستیک در دریای ژاپن آزمایش کرد که محکومیت دیگر کشورها را به دنبال داشت.

پیونگ یانگ سال گذشته میلادی هم دست به چهارمین و پنجمین آزمایش هسته ای خود زد. موسسه پژوهش های بین المللی صلح استکلهم سال گذشته پیش بینی کرده بود که کره شمالی قادر به ساخت دستکم 10 کلاهک هسته ای بوده است.
این کشور در سال های گذشته مشمول شدید ترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر کشورها قرار گرفته است.

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...