نسخه چاپی

۳۶۰ دشت كشور ممنوعه است

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینكه ۶۰۹ دشت در كشور وجود دارد، گفت: بیش از ۳۶۰ دشت در كشور ممنوعه است كه این دشتها رو به نشست میرود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد مجابی امروز در همایش محیط زیست در منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: شاید توجهی که فرهنگ ایرانی به محیط زیست دارد کمتر فرهنگی در دنیا داشته باشد چرا که در جای جای فرهنگ ایرانی مضامین طبیعت موج می‌زند و این مهم را در فرهنگ دینی نیز شاهد هستیم.

وی افزود: در قانون اساسی و حقوق کشور نیز به حفظ محیط زیست توجه شده و نمونه بارز آن اصل پنجاه قانون اساسی است که بر محیط زیست تاکید می‌کند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه وضعیت محیط زیست کشور خوب نیست، تصریح کرد: بیش از 360 دشت در کشور ممنوعه است که این دشتها رو به نشست می‌‌رود.

مجابی ادامه داد: متاسفانه وجود آلودگی هوا، مشکل پسماند، گرم شدن زمین، خشکسالی، و گرد و غبار برخی از دغدغه‌های زیست‌محیطی است که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر نیز کشورهای مختلف دنیا با مشکلات زیست محیطی دست و پنجه نرم کردند و ما نیز می‌توانیم با تلاش بر این دغدغه‌ها فائق آئیم و نیازمند عزم ملی برای رفع مشکلات محیط زیستی هستیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست اظهار کرد: باور داشتن، توجه به عزم ملی و همپیمانی تمام مسئولان ذیربط می‌تواند برای حل مشکلات زیست محیطی اثرگذار باشد.

مجابی با بیان اینکه طی سالهای اخیر شاهد مطالبه محیط زیستی مردم بوده‌ایم، گفت: این مهم هم در سطح سیاستگذاران و هم در سطح جامعه مشاهده می‌شود و محیط زیست یکی از دغدغه‌ها به حساب می‌آید.

وی از ابلاغ سیاستهای محیط زیستی توسط رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد و افزود: ایشان سیاستهای محیط زیستی را ابلاغ کردند و به نوعی حجت را در این باره تمام می‌کنند که به همین منظور باید تمامی آحاد جامعه و مسئولان باید به دنبال حل مشکلات زیست محیطی باشند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: خوشحالیم که این مشنور توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد و بخشی از آن به محیط زیست تعلق دارد که امیدواریم مورد اهتمام همگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش در زمینه موضوعات زیست‌محیطی یکی از مهمترین راههای کاهش آسیبها خواهد بود و این رویکرد باید در آموزش و پرورش و از سنین کودکی و نوجوانی انجام گیرد.

مجابی منشور حقوق شهروندی را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: این منشور به نوعی بیانیه رئیس‌جمهور محسوب می‌شود و برای اینکه استحکام بیشتری پیدا کند بهتر است تا به مصوبه تبدیل شود و در آینده نیز توسط سایر مسئولان تغییر نکند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست تصریح کرد: ما در سازمان حفاظت محیط زیست بحث حقوق شهروندی را دنبال می‌کنیم و شروع کار خود را بر همین مبنا با آموزش و پرورش گذاشته‌ایم که امیدواریم دولت نیز در عرصه حقوق شهروندی موفق عمل کند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...