نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از مراسم تكریم شهدای اسوه خدمت و بی تاب شهادت

شهید باكری هیچ گاه مزایای ویژه ای نداشت /امكانات او به عنوان فرمانده لشكر تنها یك وانت بود

عکس خبري -شهيد باکري هيچ گاه مزاياي ويژه اي نداشت و امکانات او به عنوان فرمانده لشکر تنها يک وانت بود

همرزم شهید مهدی باكری گفت : حضور انقلابی در دانشگاه و از نماز شب خواندن ها و با علما نشست و برخواست كردن بود كه نام باكری را جاودانه كرد تا رسید به دوران پر حماسه دفاع مقدس

در مراسم نکوداشت یاد و خاطره سرداران رشید سپاه اسلام مهدی و حمید باکری همرزمان دیروز این دو برادر شهید،خانواده شهدا و جمعی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند که هر کدام از ویژگی های ارزشمند این شهدا برای ما گفتند.
حمید ابطحی از بسیجیانی که در سنگر شهید مهدی باکری خدمت کرده بود در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:شهید مهدی باکری همیشه در بحث عملیات پیشرو بود ،وی به خاطر اخلاصش در یک دوره زمانی کوتاه توانست نظر رزمندگان را به خود جلب کند .
باکری به مانند سایر بچه های رزمنده در پشتیبانی و تدارک جنگ کمک می کرد همین موضوع سبب شد تا رزمندگان او را به عنوان یک الگویی تمام عیار برای خود انتخاب کنند.
سید حجت کبیری از همرزمان شیهد مهدی باکری در باره خصوصیات این شهید بزرگوار گفت: در زمان تشکیل تیپ عاشورا در کنار سردار باکری بودم که بعدا معاون این سردار بزگوار شدم اگر بخواهیم سردارمهدی باکری را به لحاظ مدیریتی بررسی کنیم،وی یک مدیری ساده و بسیارخاکی بود که خودش را به مانند بچه های جبهه می دانست و در همه شئونات اجتماعی اعم از غذا خوردن ، لباس پوشیدن و فرماندهی کردن بسیار خاصع بود.
شهید باکری یک شبه مهدی باکری نشد او از 40 سال پیش باکری شده بود ،از حضور انقلابی در دانشگاه و از نماز شب خواندن ها و با علما نشست و برخواست کردن بود که نام باکری را جاودانه کرد تا رسید به دوران پر حماسه دفاع مقدس .
محمود عباسی از دیگر همرزمان شهید مهدی باکری درباره ویژگی های بارز این شهید به خبرنگار نما گفت: یکی از خصوصیات ارزنده مهدی باکری که رزمندگان را شیفته خود کرده بود ،اخلاق خوب آقا مهدی بود،ایشان در واقع از فرماندهانی بودنند که از اخلاق مالک اشتری برخوردار بودنند.
کوشابودن در حفظ بیت المال از دیگر خصوصیات این شهید بزرگوار است ،به گونه ای که هیچ گاه برای خودش امکانات ویژه ای در نظر نمی گرفت و امکانات او به عنوان فرمانده لشکر در آن دوران تنها یک وانت بود مثل دیگر بچه های رزمنده در جبهه های دفاع مقدس .
در ضمن استقامت ،شجاعت و بی باکی او واقعا قابل تحسین بود،به طوری که خاطرم است در عملیات بیت المقدس که باید از کارون عبور می کردیم برای رسیدن به این منطقه جاده ماشین رو در دسترس نبود و باید با موتور خود را به منطقه می رساندیم لذا ترک موتور با مهدی باکری در حال حرکت بودیم که لحظه ای مشاهده کردم لباس هایم آغشته به خون است ، ناگهان متوجه شدم مهدی باکری از ناحیه کمر مجروح شده و اصلا به روی خودش نمی آورد.
همچنین ولایت مداری باکری قابل تحسین بود،هرچه امام خمینی (ره) می فرمودند برای ایشان حجت بود ،به جهت این ویژگی ها بود که بچه های جنگ او را به عنوان الگو برای خود قرار می شناسند.
پور جمشید از نیروهای لشکر شهید مهدی باکری در خصوص ابعاد مختلف شخصیتی این شهید به خبرنگار نما گفت:باکری به نظر من شخصیتی با ابعاد مختلف داشت ،وی در جای خود انسانی رئوف و مهربان بود ،مخصوصا نسبت به زیردستان خود فوق العاده خاکی بودند و در مقابل نسبت به دشمنان بسیار شجاع ودلیر بودند ،یعنی در مقابل دشمن مظهر خشم خداوند و در مقابل بندگان خدا فردی خاضع بودند.
به نظرمن باکری یک الگوی کامل برای نسل جوان امروز است ولایت مداری و مدیری در طراز اول برای انقلاب اسلامی می تواند در تمامی دورانها الگویی مناسب باشد.
وی تصریح کرد:باکری نوکری برای سربازان امام عصر(عج الله)را افتخاری برای خود می دانست.
این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت:مهدی باکری در مدت مسئولیتش به عنوان فرمانده عملیات سپاه ارومیه تلاش‌های گسترده‌ای را در برقراری امنیت و پاکسازی منطقه از لوث وجود وابستگاه و مزدوران شرق و غرب انجام داد و به‌رغم فعالیت‌های شبانه‌روزی در مسئولیت‌های مختلف، پس از شروع جنگ تحمیلی، تکلیف خویش را در جهاد با کفار بعثی و متجاوزین به میهن اسلامی دید و راهی جبهه‌ها شد.
مهدی باکری با استعداد و دلسوزی فراوان خود توانست در عملیات فتح‌المبین با عنوان معاون تیپ نجف اشرف در کسب پیروزی‌ها موثر باشد. در این عملیات یکی از گردانها در محاصره قرار گرفته بود، که ایشان به همراه تعدادی نیرو، با شجاعت و تدبیر بی‌نظیر آنان را از محاصره بیرون آورد.
سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس ذخیره ماندگاری برای نسل‌های آتی ما خواهد بود، گفت: شهیدان باکری تجسم خواستن بودند و در تمامی صحنه‌ها با ایثار، برای اهتزاز پرچم اسلام و ارتقای آن تلاش کردند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...