نسخه چاپی

عقب‌گرد ۳۶۸ واحدی شاخص كل بورس/ كاهش فشار فروش

بورس تهران امروز همزمان با بازگشایی برخی نمادهای قدیمی بازار شاهد كاهش فشار فروش در بیشتر نمادهای معاملاتی بود. بازاری كه شاهد رشد قیمت‌ها در تك سهم‌هایی با تعدیل مثبت سود قابل توجه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 15 اسفند 95 با کاهش 368 واحدی روی رقم 76 هزار و 766 واحد متوقف شد.

شاخص کل هم وزن اما با کاهش 79 واحدی عدد 15 هزار و 608 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 388 واحدی به عدد 84 هزار و 99 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما با کاهش 492 واحدی در حالی عدد 54 هزار و 288 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 510 واحدی به رقم 164 هزار و 507 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش یک واحدی به عدد 870 واحد دست یافت.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 284 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 37 واحد و ملی صنایع مس ایران با 26 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت تهران با 132 واحد، ارتباطات سیار ایران با 19 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 16 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 211 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 4 میلیارد و 235 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 690 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا، پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پتروشیمی فارابی، سایپا دیزل، حمل‌ونقل بین‌الملل خلیج فارس، لیزینگ صنعت و معدن، حق تقدم خرید سهام آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام داروسازی ابوریحان،حق تقدیم خرید سهام بیمه سامان،اوراق مشارکت میدکو، گسترش صنایع پیام، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی ایران، حق تقدم خرید سهام پارس‌خودرو، مدیریت انرژی امید تابان هور متوقف شدند.

امروز همچنین ناظر بازار فرابورس از توقف برخی از نماد معاملاتی در روز سه‌شنبه پس‌فردا با توجه به راه‌اندازی تابلوی پایه «ب» بازار پایه و بازگشایی آنها در روز دوشنبه 23 اسفندماه خبر داده است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام با پایان مدت قانونی پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده پارس‌خودرو شاهد توقف این نماد معاملاتی به قیمت پایه هر سهم یک ریال بود حق تقدمی که علی‌رغم هشدار سازمان بورس به سهامداران این شرکت برای عدم تصویب افزایش سرمایه در مجمع فوق‌العاده اما پس از پایان دوره پذیره‌نویسی آن برای سهامداران به یکباره شاهد جنجال‌ها بر سر پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده «خپارس» به قیمت هر سهم یک ریال بود.

در این زمینه با توجه به عدم اختیار معامله‌گران برای واگذاری مجدد این دارایی تا قبل از عملیات سپرده‌گذاری و تبدیل به سهام و همچنین پرداخت مبلغ 100 تومانی به ازای هر سهم به حساب کارگزار باعث شده تا هیاهو بر سر خسارت‌های تحمیل شده بر سهامداران بالا بگیرد.

هرچند که با توجه به رویه معمول شرکت‌ها برای اعلام تعدیل مثبت سود پس از پایان عملیات پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده خرید سهام جدید به طور حتم خریدار عمده این دارایی متحمل زیان نخواهد شد، اما باید برای سهامداران این شرکت خودرویی مثال خود کرده را تدبیر نیست را زد.

براساس این گزارش امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 50 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

در بیمه ملت اما اندکی بیش از 47 میلیون سهم به ارزش 9.5 میلیارد تومان به قیمت 202 تومان به ازای هر سهم همچنان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف شناسایی سود در صورت‌های مالی تلفیقی با معاملات درون‌گروهی انتقالی همراه بود.

همچنین اندکی بیش از 26 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در بیمه اتکایی ایرانیان اما کمتر از 25 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین 12 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران شاهد کاهش فشار فروش سهام با جذاب شدن قیمت‌ها و همزمان با انتشار برخی گزارش‌های مالی قابل قبول در نمادهای پراقبال بازار بود.

در این بین پالایشگاه نفت تهران امروز همزمان با شفاسازی این شرکت در مورد پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 و 96 شاهد بازگشایی این نماد با نوسان 16 درصدی در دامنه مثبت قیمت‌ها همزمان با افزایش تقاضا برای جمع‌آوری این سهم بود.

هرچند که در پایان معاملات امروز دستور فروش 24 میلیون سهمی در سقف قیمتی در این نماد تثبیت شد. در عین حال در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز امروز معامله‌گران بازار سهام شاهد تکاپوی نوسان‌گیران برای بالا کشیدن قیمت سهام در برخی نمادها بود.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که در اغلب نمادهای معاملاتی کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا در شرکت‌های کوچک و برخی از تک سهم‌ها را دنبال می‌کرد، بازاری که هنوز از کمبود نقدینگی رنج می‌برد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...