نسخه چاپی

دولت اجازه واقعی شدن نرخ ارز را نمی‌دهد

رئیس كمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینكه در سال جاری تغییر محسوسی در اقتصاد كشور مشاهده نشد، گفت: دولت‌ها برنامه‌‌ای برای صادرات ندارند.

به گزارش نما، سیدرضی حاجی آقا میری با بیان اینکه علیرغم هدف‌گذاری‌ دولت برای افزایش صادرات، در سال جاری تغییرات محسوسی در این بخش اتفاق نیفتاد، گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات صورت نگرفته و عدم برنامه‌ریزی صادراتی فقط مختص این دولت نیست.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برجام دستاوردهایی از قبیل افزایش فروش نفت و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده نفت را به همراه داشت، افزود: اما برخی از انتظارات از قبیل حل مشکلات بانکی به دلیل مسائل سیاسی همچنان برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع نرخ ارز در روند صادرات بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: این در حالی است که دولت اجازه واقعی شدن نرخ ارز را نمی‌دهد و با در صورت افزایش ناگهانی قیمت ارز با وارد کردن دلارهای حاصل از فروش نفت، قیمت ارز را کنترل می‌کند که این اقدامات ضربات مهلکی را به اقتصاد وارد می‌کند.

حاجی آقا میری با بیان اینکه اتفاقاتی که در گذشته برای اقتصاد کشور افتاده طی 4 سال قابل حل نیست، افزود: یکی از مشکلات بخش اقتصاد کشور دولتی و خصولتی بودن 80 درصد اقتصاد ایران است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: برای حل مشکلات اقتصاد ایران، اقتصاد باید به بخش خصوصی واگذار شود.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...