نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

مردم تورم و ركود را بر سر سفره خود می بینند

عکس خبري -مردم تورم و رکود را بر سر سفره خود مي بينند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ارائه آمارهای نادرست از سوی دولتمردان اظهار داشت: اینكه می گویند تورم تك رقمی شده و یا رشد اقتصادی به بالای هقت درصد رسیده است ، بر چه اساس و معیاری به این آمار رسیده اند كه نتایج آن برای مردم ماحصلی ندارد.


عشرت شایق که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت ادامه داد: کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی کشور که دولت مدعی آن است نه تنها در سبد خانوارها و وضع معیشت مردم قابل مشاهده نیست بلکه مردم آنچه را که در سفره خود می بینند، تورم بیشتر و رکود حاکم بر اقتصاد کشور است که در نتیجه آن بیکاری بیشتر برای جوانان ایجاد شده است.
این فعال سیاسی زن از بسته شدن بودجه با دلار به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد و افزود: کدام قانون گفته است که بودجه کشور باید با دلار بسته شود که نوسانات آن وضعیت اقتصادی کشور را متشنج کند. از سوی رئیس جمهور در قانون اساسی به عنوان مجری قانون شناخته می شود اما در عمل دولت خود ناقض اصلی قانون است. در حالی که درآمدها باید در خزانه واریز شود و برای هزینه کرد آن نیاز به مصوبه مجلس است، خوب دولت پاسخگو باشد چرا این مسئله اصلی را رعایت نمی کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم از ریخت و پاش ها در نهاد ریاست جمهوری انتقاد کرد و اظهار داشت: درحالی که مدعی اند دولت اعتبار کافی برای اجرای پروژه ها در اختیار ندارد می بینیم که یک بار استخر و سونا در ساختمان ریاست جمهوری می سازند و یا اقدام به نوسازی آن می کند، سفر های کثیر الجمعیت می روند و یا دستگاههای شنود برای آن می خرند، این هزینه کردها چه معنائی دارد.
این فعال اصولگرا به سخنان دولتمردان در خصوص پرداخت یارانه ها به مردم اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه به مردم حق قانونی آنهاست، دلیلی ندارد که بر آن ها منت بگذاریم و روزی مدعی شویم که پرداخت یارانه ها عذاب الیم است و یا اینکه تن ما می لرزد. بیان این مسئله از سوی رئیس جمهور که ما حتی حقوق کارکنان خود را نیز به سختی می دهیم آیا یک امر منطقی است. اگر بخواهیم با هر کشوری مذاکره کنیم که بیان چنین نکاتی ما را در موضع ضعف قرار می دهد.
شایق ازبیان اختلافات بین دولتمردان از طریق نامه نگاری و سخنرانی در معرض عمومی نیز انتقاد کرد و افزود: از ابتدای دولت با شدت و ضعف شاهد این بگو مگوها بین دولتمردان بوده ایم، خوب اگر اختلاف سلیقه است که نباید به فضای جامعه و تریبون عمومی کشیده شود.
وی با بیان اینکه مردم در خانه هایشان جوان بیکار و دختر دم بخت دارند و نمی توانند برای شان کاری انجام دهند، گفت: مردم خود از این مشکلات رنج می برند و درحالی که نیاز دارند خبرهای خوش و امیدوار کننده بشنوند با دیدن دعواهای مسئولان رنج مضاعف می کشند.
شایق در پایان این گفت و گو اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد دولتمردان این بگو مگوهائی خود را به سایر قوا و نهادها نیز تسری می دهند که این مسئله به هیچ عنوان شایسته دولت نیست و نباید در آستانه انتخابات این گونه اتفاق بیافتد.




۱۳۹۵/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...