نسخه چاپی

فاطمه آجرلو در گفتگو با نما:

حل معضلات فرهنگی باید دغدغه همه مسئولان باشد

عکس خبري -حل معضلات فرهنگي بايد دغدغه همه مسئولان باشد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان این كه حل معضلات اجتماعی كشور، نیازمند یك رویكرد فرهنگی است، اظهار داشت: با یك برنامه مناسب و فرهنگی می توان به سمت یك جامعه پویا و با نشاط حركت كرد و در اجرای آن نیز تنها نمی توان گفت كه تنها یك وزارتخانه و یا دولت موظفا است، نه خیر اینگونه نیست این یك بحث فرابخشی است.

فاطمه آجرلو در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی نما همه دستگاههای ذیربط در تمامی نهادها را دخیل در این امر برشمرد و گفت: آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان تبلیغات، حوزه های علیمه و همه باید برای رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور وارد میدان شوند و آن را در دستور کار خود قرار دهند.
این فعال حوزه خانواده برخورد سلبی با معضلات اجتماعی و فرهنگی را ناکارآمد توصیف کرد و افزود: ما باید بینش ها را تغییر دهیم، ما باید بر روی تغییر منش و دیدگاه خانواده ها متمرکز شویم. نباید در این عرصه بی برنامه وارد شد که بیشتر صدمه خواهیم دید.
نماینده مردم کرج در مجلس نهم به آسیب های فضای مجازی بر خانواده و تربیت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و بیان داشت: ما در شورای عالی فضای مجازی داریم، واقعا ً باید پرسید که این شوراها تا کنون چه عملکردی در خصوص کنترل این فناوری داشته است؟ خیلی از کشورها جازه نداده اند که فضای مجازی این چنین در جامعه شان توسعه پیدا کند و یا در این حد در دسترس نوجوانان قرار بگیرد.
وی با طرح این سئوال که آیا ما در کشور در این خصوص فرهنگ سازی و بستر سازی کرده ایم که بدین شکل لجام گسیخته فضای مجازی را توسعه داده ایم، گفت: ما در این حوزه نه توانائی کنترل داشته ایم نه تجربه ی فنی که بتوانیم آن را کانالیزه و مدیریت کنیم ، لذا همه چیز در دسترس همه گروه ها ست.
آجرلو ادامه داد: شرایط به گونه ائی شده که استکبار جهانی برای مبارزه با ما هر خوراک فکری که تهیه می کند به آسانی در دسترس همه قشرهای جامعه قرار می گیرد، بدون آن که نظارتی بر آنها باشد.
این کارشناس مسائل خانواده به حجم بالای مراجعه خانواده ها به مراکز مشاوره به جهت ناتوانی در برخورد با فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: خانم به ما مراجعه می کند و از همسرش شکایت می کند که تمامی وقت خود را در تلگرام و اینستاگرام می گذارند و وقتی برای من و بچه ها ندارد و بالعکس. یا والدین از ناتوانی خود در کنترل فرزندان می نالند و دنبال راه چاره می گردند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی رفع این معضل را یک مسئله گروهی خواند و گفت: نمی شود گفت که تنها وزارت ارشاد تو مسئولی و یا شورای عالی فضای مجازی تو باید چاره اندیشی کنی! اینگونه نمی شود باید حل معضلات فرهنگی دغدغه همه مسئولان باشد. باید به این مسئله فرابخشی و فرا دستگاهی نگاه کرد.
وی به تغییر ذائقه خانواده ها از طریق هجمه فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: هراز گاهی با یک هجمه، بخشی از ذائقه خانواده هایمان را دستخوش تغییر و چالش می کنند. به عنوان مثال کاری می کنند که به یکباره شما قلیان را در دست همه گروه های سنی اعم از زن و مرد می بینید. حتی قبح آن برای مذهبی ترین خانواده های ما نیز می ریزد، والدینی که روزی با دیدن یک نخ سیگار در دست فرزندان خود بر می آشفتند امروز خود با آن ها قلیان می کشند و آن را یک تفریح محسوب می کنند.
وی درپایان تاکید کرد که نباید ازمسائل این چنینی به راحتی گذشت و ضروری است که برای آن چاره اندیشی مناسب داشت.

۱۳۹۵/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...