نسخه چاپی

كاهش جهانی خرید اجناس چینی

بررسی ها نشان می دهد كه تقاضا برای كالاهای ساخت چین روز به روز كاهش یافته و این موضوع به چالشی برای رشد اقتصادی پایدار این كشور تبدیل شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، چین در تازه ترین مصاحبه خود گفته است که در روزهای باقیمانده سال جاری میلادی تقاضای خارجی برای کالاهای چینی باز هم کمتر خواهد شد.

با این حساب پیش بینی شده که تقاضای خارجی برای این کالاها در نیمه دوم امسال به مراتب از نیمه اول کمتر بوده و به یکی از پایین ترین ارقام در سال های اخیر برسد.

صادرات چین در ماه اوت امسال فقط دو ممیز هفت دهم درصد رشد کرد که رقم بسیار ناچیزی است.

ˈ شن ˈ می گوید: صادرات کاهش یافته و هزینه های صادراتی بالا رفته است و این یک محیط تجاری منفی برای اقلام ساخت چین بوجود آورده است.

وی می افزاید، کاهش تقاضا به تولید ضربه می زند و بحران در غرب نیز بر مشکلات افزوده است.

وی بحران در منطقه یورو ، بدهی های بالای اروپا و همچنین مشکلات مالی آمریکا را علت های دیگر کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای کالاهای ساخت چین دانست.

20120919155954_80330629-3185669.jpg


چین در ماه های گذشته سعی کرده است با کاهش مالیات بر صادرات و تخصیص اعتبار، این مشکلات را کم رنگ کند ،اما برخی موسسات و کارخانه های این کشور بخصوص در مناطق توسعه یافته ساحلی تعطیل شده اند.

آمار نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی دیگر موتور محرکه اقتصاد چین در ماه اوت برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.

این رقم در ماه گذشته میلادی به هشت میلیارد و 330 میلیارد دلار رسید که یک ممیز 43 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای آورده است: سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هشت ماه امسال به 74 میلیارد و 990 میلیون دلار رسیده که سه ممیز چهار دهم درصد در مقایسه با یک سال گذشته کاهش یافته است.

سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در این مدت چهار ممیز یک دهم درصد کاهش داشته است.

سرمایه گذاری آمریکا در چین در هشت ماه امسال دو ممیز 85 درصد کمتر شد.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...