نسخه چاپی

فاطمه آلیا در گفتگو با نما:

دولت فرافكنی می‌كند تا پاسخگوی عملكرد خود نباشد/ سیاست اقتصادی دولت یازدم باعث افزایش بیكاری و گسترش فقر شد

عکس خبري -دولت فرافکني مي‌کند تا پاسخگوي عملکرد خود نباشد/ سياست اقتصادي دولت يازدم باعث بيکاري افزايش و گسترش فقر شد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت یازدهم با شعار بهبود معیشت مردم بر سركار آمد، اما در عمل كارمثبتی در این حوزه انجام نداد گفت: الان كه دولت تدبیر و امید در ماههای آخر عمر خود قرار داد، نمی داند چگونه به مردم در خصوص عملكرد خود پاسخگو باشد، لذا شروع به فرافكنی كرده است.

فاطمه آلیا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما یکی از دلائل اصلی وضع موجود را ناهماهنگی در بدنه دولت خواند و گفت: عملکرد اقتصادی دولت سبب گسترش فقر و حاشیه نشینی در جامعه شده و معیشت مردم به شدت در خطر افتاده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نهم از تغییر هنجارها در بین دولتمردان سخن گفت و افزود: از سوئی در دولت افرادی حضور دارند که میزان ثروت افراد را در شخصیت آنها موثر می داند و از سوی دیگر برخی برای عکس یادگاری گرفتن با فقرا و حتی معتادین متجاهر صف می ایستند و با تک تک آنها دست می دهند.
وی به ایجاد حواشی از سوی برخی دولتمردان در اواخر کار دولت پرداخت و گفت: این قبیل رفتار نشان از سردرگمی در دولت است و این مسئله بر مسائل اقتصادی کشور اثر مستقیم گذاشته و بیشتر از گذاشته معیشت مردم را دچار مشکل کرده است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود داشت اما مردم به این دولت اعتماد کردند تا مشکلاتشان مرتفع شود، افزود: کارنامه دولت، علی رغم اینکه نام دولت، دولت امید بود، کارنامه امیدوار کننده ای نیست، اما متاسفانه به جای آنکه در این ماههای آخر این کوتاهی ها جبران شود، دولت وقت خود را صرف ایجاد حواشی کرده است.
آلیا از کوتاهی دولت نسبت به اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: البته می توان علت این عملکرد را در وابسته کردن همه مسائل کشور به برجام دانست. برجام شیشه عمر دولت بود که سه سال و نیم کشور صرف آن شد بدون آن که دستاورد مشخصی برای کشور داشته باشد. الان این شیشه عمر ترک خورده و معضلات کشور را بیشتر از گذشته شده است.
وی ادامه داد: دولت این روزها با تبلیغات رسانه ای در تلاش است تا خود را نجات دهد. رسانه ها و افراد منتقد را با انواع الفاظ سرکوب می کنند تا ناکامی شان بروز نکند اما مردم که خسارت دیده اصلی هستند، واقعیت ها را می دانند.
آلیا در پایان وجود اختلافات در بین وزرای اقتصادی دولت را عامل موثر دیگری در ناکارآمدی دولت دانست و گفت: وزرای صنعت و معدن، رفاه و اقتصاد که با زندگی مردم سرکار دارند، با اختلافات خود که چندی پیش به عرصه عمومی نیز کشیده شد، سبب ساز ناکارآمدی بیشتر دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم شدند و دود این اختلاف ها به چشم مردم رفت و سفره آن ها را تنگ تر کرد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...