نسخه چاپی

ادعای آمریكا/ شلیك دو موشك توسط سپاه ایران در تنگه هرمز

فاكس نیوز به نقل از مقامات آمریكایی مدعی شد كه ایران اقدام به شلیك دو موشك بالستیك و اعزام كشتی‌های تندرو به نزدیكی یك كشتی نیروی دریایی آمریكا در تنگه هرمز كرده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند آزمایش یکی از این موشک‌های بالستیک موفقیت آمیز بود که باعث انهدام هدف در فاصله 250 کیلومتری شد. یکی از این مقامات مدعی شد که شلیک موشک‌های بالستیک کوتاه برد فاتح 110 برای اولین بار طی دو سال گذشته انجام شده است.

طبق ادعای یکی از مقامات آمریکایی، ایران یکی از این دو موشک بالستیک کوتاه برد را از پایگاه سپاه در بندر جاسک شلیک کرده است. بنا بر ادعای یک مقام آمریکایی اولین موشک روز شنبه شلیک شد اما در اصابت دقیق به هدف موفق نبود،‌ هرچند در نزدیکی هدف تعیین شده فرود آمد. روز بعد ایران آزمایش دیگری انجام داد که موفقیت آمیز بود.

یک مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که موشک Fateh-110 Mod 3 دارای یک رهگیر فعال است که به موشک در موقعیت یابی کشتی‌ها در دریا کمک خواهد کرد.

به گفته یکی از این دو مقام آمریکایی برد این موشک و شلیک موفقیت آمیز آن یک نگرانی برای دولت آمریکا به شمار می‌رود.

روز گذشته نیز خبرگزاری رویترز اعلام کرد شناورهای ایرانی روز شنبه در تنگه هرمز به کشتی نیروی دریایی آمریکا نزدیک شده و آن را مجبور به تغییر مسیر کردند.

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که چند قایق تندرو ایرانی با نزدیک شدن به فاصله 600 یاردی (حدود 500 متر)، کشتی آمریکایی «یواس‌ان‌اس اینوینسیبل» را مجبور به تغییر مسیر کرده‌اند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...