نسخه چاپی

اتمام فیلم «رستاخیز» پس از 4 سال

«رستاخیز» به كارگردانی احمدرضا درویش پس از پشت سرگذاشتن بیش از 4 سال مراحل مختلف تولید به اتمام رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، مراحل پاياني فني اين فيلم زيرنظر احمدرضا درويش در استوديويي در لندن طي يك سال و نيم گذشته انجام شد.

فيلمبرداري «رستاخيز» دي ماه سال 89 پس از 11 ماه فيلمبرداري در حوالي تهران به پايان رسيد و پس از آن وارد مراحل فني شد.

جديدترين ساخته‌ي درويش پس از «دوئل» توسط طارق انوار تدوين‌گر نامزد اسكار در سال 2010 انجام شد و «استيفن واربك» برگزيده‌ي اسكار براي اين فيلم موسيقي ساخته است.

احمدرضا درويش سال گذشته در متني به ايسنا درباره‌ي آخرين ساخته‌اش نوشت:

« به نام خدا »

نزديک به پانزده سال از آن عهد فرخنده سپري شده است.

کساني از اهالي فرهنگ و سينما توليد فيلمي را آرزو کردند که برگرفته از حماسه‌ي عاشورا، از جوهر انديشه‌ي امام حسين(ع) بهره گيرد. اثري براي شيفتگان ِحقيقت و چشمان ِپرسشگر. براي شکفتن ِنهال آن آرزو، تنها تکيه‌گاه عشق بود و نام کسي که بر فرازِ قله‌ي عاشقان، انسان را به کرامت، آزادگي و روز رستاخيز بشارت داد. اکنون پس از سالها تحقيق و تلاش، مرحله‌ي فيلمبرداري «روز رستاخيز» پس از يازده ماه به پايان رسيده است. مرحله‌ي بعد از فيلمبرداري يکسال به طول خواهد انجاميد که دو هفته از آن براي فيلمبرداري در شمال سوريه در فصل بهار طي خواهد شد. روايت آنچه بر روز رستاخيز گذشت شعري شنيدني‌ست ولي در مقابل قصيده‌ي بلند نهضت امام حسين(ع) قطره‌اي از درياست.»

«رستاخيز» از مقطع تاريخي مرگ معاويه تا شهادت امام حسين (ع) در روز عاشورا را روايت مي‌کند.

« رستاخيز» از 24 بازيگري که جزء نقش‌هاي پيش برنده هستند بهره برده است و در حدود 40 بازيگر ديگر و 7 بازيگر زن و مرد مهمان مقابل دوربين حسين جعفريان مدير فيلمبرداري و علي برازنده فيلمبردار کار رفته‌اند.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...