نسخه چاپی

اعلام ویژگی‌های بالگرد ملی صبا 248

رئیس شركت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران، مداومت پروازی بالگرد صبا ۲۴۸ را، شش ساعت اعلام كرد.

به گزارش نما، امیر احمدی‌آبادی رئیس شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) با اشاره به رونمایی از بالگرد ملی صبا 248 گفت: رنج پروازی بالگرد ملی صبا 248 این است که این بالگرد می‌تواند 6 ساعت مداومت پروازی با سرعت بسیار قابل قبولی، داشته باشد.

وی افزود: موتور این بالگرد از موتورهای نسل چهارم است و سیستم و کنترل‌های خاص خودش را دارد. این بالگرد همچنین از سیستم فول گلس کاکپیت ( Full Glass Cockpit) بهره می‌برد.

رئیس شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران تصریح کرد: به این علت این بالگرد با اهمیت است که اولاً دو موتور دارد و خیلی از سیستم‌هایش دوگانه است؛ دو هیدرولیک پمپ دارد و از پمپ‌های دوگانه مناسبی برخوردار است.

امیر سرتیپ احمدآبادی خاطر نشان کرد: مداومت پروازی 6 ساعته و سیستمی که می‌تواند خودش عیب‌یابی را انجام دهد، از جمله مواردی است که می‌تواند ضریب ایمینی را بسیار بالا ببرد.

وی خاطر نشان کرد: حدود 200 هزار ساعت نفر در طراحی، قطعه سازی و مونتاز برای این بالگرد کار شده است. پیچیدگی بالگرد و های تک بودن و متالوژی خاص، ساخت بالگردها را واقعا سخت می‌کند.

** ویژگی‌های بالگرد ملی صبا 248

بالگرد ملی صبا 248 که به دست متخصصان افتخار آفرین شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، صبح امروز با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

این بالگرد در کلاس وزنی سبک و متوسط کاربری چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفیت 8 سرنشین قادر است ماموریت های حمل و نقل بار و مسافر و عملیات امداد و نجات، عکس برداری و شناسایی، آمبولانس هوایی، عملیات فرا ساحلی و تاکسی هوایی را انجام دهد.

استفاده از فناوری های روز در حوزه ناوبری، هدایت و سامانه های مکانیکی، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، قابلیت اطمینان بالا، صدا و ارتعاشات کم و سرعت بالا، قابلیت عملیاتی در محدوده دمایی 25- تا 55 درجه سانتی گراد و بدنه آیرودینامیکی مناسب، از جمله دیگر مشخصات فنی بالگرد 248 است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...